Başkan Polat'tan "Kutlu Doğum Haftası" Mesajı
Bayburt Belediye Başkanı Hacı Ali Polat, 14-20 Nisan "Kutlu Doğum Haftası" nedeniyle bir mesaj yayınladı.
Bayburt Belediye Başkanı Hacı Ali Polat, 14-20 Nisan "Kutlu Doğum Haftası" nedeniyle bir mesaj yayınladı.
Polat, yaptığı yazılı açıklamada şunları kaydetti:
"Her iki cihanda mutluluğa ulaşmanın yolu, dünya hayatında elde edeceğimiz en değerli hazine Allah Resulünü (s.a.v) tanımaktır. İman etmek, O'nu sevmek, yüce Rabbimize layıkıyla kulluk etmek ve rızasını kazanmak en büyük nimettir. Yüce Mevla'mız birçok ayet-i kerimede Peygamber Efendimize tabi olmamız ve onu sevmemiz gerektiğini bizlere bildiriyor. Nitekim bir ayet-i kerimede şöyle buyrulmuştur: "De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah'ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir." (Al-i İmran, 31) Yine Hz. Peygamber (s.a.v) bir hadis-i şerifinde şöyle buyuruyor: "Kim benim sünnetimi ihya eder (yaşayıp hayata geçirirse) beni sever, beni seven de kıyamet günü cennette benimle birlikte olur." (Tirmizi, Menakıb,32) Bu hadis-i şerifle onu sevmenin en büyük alametinin onun yolundan gitmek olduğunu öğreniyoruz. Onun manevi önderliğine ve sevgisine ihtiyacımız olduğu kadar; onu okuyup iyi anlamak ve yaşantımızı onun rehberliğinde yönlendirmek mutluluğun anahtarıdır. Sevgili Peygamberimizin güzel ahlakını ve örnek hayatını kendimize düstur edinmeli, sünnetini yaşama ve yaşatma gayretiyle emanetine hep birlikte sahip çıkmalıyız. Bu vesileyle, Kutlu Doğum Haftası'nın ülkemizde, İslam coğrafyasında ve tüm dünyada sevgi, şefkat, hoşgörü, adalet ve huzur ikliminin hakim olmasına vesile olması temenni ediyorum. Yolumuzu aydınlatan, gönüllerimizi sevgiyle dolduran Peygamber Efendimizin şefaatine nail olabilmek duasıyla tüm İslam aleminin kutlu doğum haftasını en kalbi duygularımla tebrik ediyorum." - BAYBURT