Fındık Üreticilerine Erken Hasat Uyarısı

Son Güncelleme:

Ordu Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, fındık üreticilerini erken hasat konusunda uyardı.

Ordu Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, fındık üreticilerini erken hasat konusunda uyardı.


Müdürlükten yapılan yazılı açıklamada, erken hasadın zararlarına değinildi.


Açıklamada, "Fındıkta hasat zamanı yaklaşmış bulunmaktadır. Üreticilerimizin bu dönemi çok iyi değerlendirmesi gerekmektedir. Yıllardır alışılmış bir yanlışlığı da düzeltmek durumundayız. Ülkemizde fındık üretiminde birinci sırayı alan ilimizde, maalesef fındık hasat olgunluğuna gelmeden toplanmaya başlanmaktadır. Bu durum verim ve kalite açısından dolayısıyla fiyat açısından olumsuzluklara sebep olmaktadır. Üreticilerimizin gerek verimlilik gerekse kalite açısından gerekli kurallara uymalıdır. Üreticilerimizin erken hasat yapmamaları, erken hasadın gerek kendileri gerek ilimiz ve gerekse ülkemiz için bir değer kaybı olduğu bilincini edinmelidir. Tüm üreticilerimizin önce kendi menfaatleri, sonra ilimiz ekonomisi açısından ilan edilecek tarihlere uymalarını bekliyor, yüksek verim ve kaliteli ürünler hasat etmelerini diliyoruz." ifadelerine yer verildi.


Müdürlük, bölgede fındık toplama tarihlerinin 25 Temmuz'da açıklanacağını duyurdu. - Ordu

Kaynak: AA