Geforce Gtx 10 Serisi Gpu'lar Dizüstü Bilgisayarlara Geliyor
NVIDIA Pascal GPU mimarisi tabanlı GTX-10 serisi GPUlar en üst seviye FinFET 16nm sürecinde üretilip, watt başına performans için optimize edilen performans için geliştirildi.
NVIDIA Pascal GPU mimarisi tabanlı GTX-10 serisi GPUlar en üst seviye FinFET 16nm sürecinde üretilip, watt başına performans için optimize edilen performans için geliştirildi. Pascal mimarisine sahip GTX 10-Serisi GPU'ları, sanal gerçekliği hareket halindeyken de deneyimleyebilmeyi mümkün kılan dizüstü bilgisayar platformları kurmak için ideal altyapı haline getiriyor.
Dizüstü bilgisayar üreticileri bu GPU'ları 18mm kadar ince, yaklaşık 1.8 kg kadar hafif ve 120Hz ile 4K gaming için müthiş performans sağlayan son teknolojiler ile donatılmış, taşınabilir oyun cihazlarının içinde kullanıyor. Tasarımlar ince ve hafiften, masaüstü yenilemelerine kadar çeşitlilik gösteriyor. VR ve PC oyun performansı daha önce mobil bir platformda görülmemiş seviyelere ulaşıyor.
Bir önceki nesil Maxwell mimari-tabanlı GPU'lara kıyasla, dizüstü bilgisayarlar için yeni GTX 10-Serisi GPU'lar kutudan çıkar çıkmaz yüzde 75 oranında daha fazla performans sağlıyor. Dual-FET güç kaynağı ve multi-fazlı güç kontrolleri ile, daha hızlı performans için 3x'den fazla overclock potansiyeli sunuyor.
Dizüstü bilgisayarlar için GTX 10-Serisi GPU'lar, oyun sırasında 2x'a kadar daha uzun pil ömrü sağlayarak, prizden fişi çekildiğinde bile belirgin akıcılıkta oyun oynamayı mümkün kılıyor ve en yeni NVIDIA BATTERY BOOST teknolojisi için destek sunuyor. NVIDIA G-SYNC teknolojisi ile, dizüstü bilgisayarlarda ilk defa 2500x1400 çözünürlük ve 120Hz ekranlar ile, en iyi oyun ekranları daha iyi hale geliyor.
Tüm Pascal-tabanlı GPU'lar gibi, bilgisayarlar için yeni GTX 10-Serisi GPUlar NVIDIA VRWorks teknolojilerini de destekliyor. Bunun içinde, önceki jenerasyon GPU'lara oranla 3x'a kadar VR grafik performans artışı sunan NVIDIA Simultane Multi-Koruma teknolojisi mevcut. Bu iyileşme, dizüstü bilgisayar oyuncularının, VR oyunlarını daha realistik ve kapsayıcı bir deneyim için daha yüksek seviyedeki detaylarla oynamasını mümkün kılıyor.
SMP teknolojisi ile aynı zamanda dünyanın en büyük oyun motorları olan Unreal Engine ve Unity'e de entegre ediliyor. 30'un üzerinde oyun hali hazırda geliştirme aşamasında, ki bunların arasında Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft ve Raw Data bulunuyor.
Ayrıca, oyuncuların oyun oynamanın sanatsal tarafını daha önce mümkün olmayan biçimlerde keşfetmesini, fotoğraflamasını ve paylaşmasını mümkün kılan güçlü bir oyun-fotoğtaflama aracı olan NVIDIA Ansel teknolojisini de destekleniyor. Ansel ile, oyuncular kamerayı bir oyun dünyası içindeki herhangi bir bakış noktasından istedikleri yöne yönelterek diledikleri gameplay ekranlarını oluşturabiliyorlar. Daha sonra, VR headset veya Google Cardboard ile görüntüleme için 360° görüntü yakalayabiliyorlar. Mirror's Edge: Catalyst, Witcher 3: Wild Hunt ve The Witness, Ansel desteğine sahip ilk oyunlar ve daha fazlası da çok yakında çıkmış olacak.