İspanyol Bankalarının, Borcu 1 Yıl İçinde 7 Kat Arttı

Son Güncelleme:

İspanyol bankalarının, Avrupa Merkez Bankası'na olan borcunun son 1 yıl içinde yaklaşık 7 kat arttığı açıkladı.

İspanyol bankalarının, Avrupa Merkez Bankası'na

(AMB) olan borcunun son 1 yıl içinde yaklaşık 7 kat arttığı açıkladı.


İspanya Merkez Bankası'nın raporuna göre, geçtiğimiz Haziran ayı sonu

itibariyle İspanyol bankalarının AMB'ye olan borcunun 337 milyar 206 milyon avro

olduğu belirtildi. İstatistiklere bakıldığında, 1 yıl öncesine oranla 7 kat, 1 ay

öncesine oranla ise yüzde 17 daha fazla İspanyol bankalarının AMB'ye borçlandığı

görüldü. 2011 Haziran ayında İspanyol bankalarının AMB'ye olan borcunun 47 milyar

777 milyon avro olduğu hatırlatıldı.


Merkez Bankası'nın açıkladığı verilerde ayrıca, İspanyol bankalarının

AMB'den likidite talebinin bir ay öncesine göre Haziran ayında yüzde 12,43

arttığı kaydedildi.


Uzmanlar bunun altında yatan sebepleri, piyasalarda İspanya'ya olan güven

eksikliği ve İspanyol bankalarından sermaye çıkışı olarak sıralarken, İspanyol

bankalarının yeterince likidite bulundurmak için her geçen gün AMB'ye daha fazla

bağlı oldukları vurgulandı.


Muhabir: Şenhan Bolelli


Yayıncı: Hamdi Ateş - MADRID

Kaynak: AA