Omega 3, "Beyin Gücünü" Artırmayabilir

Son Güncelleme:

Yaşlı kadınlarda omega 3 yağ asitlerinin beyne etkisinin bulunmadığı görüldü

Balık ve kabuklu yemişlerde bulunan omega-3 yağ asitlerinin sanılanın aksine beyin gücünü artırmayabileceği belirlendi.


ABD'deki Iowa Üniversitesi'nden Eric Ammann ve ekibinin yaptığı araştırma, bilişsel becerilerin azalmasını engellediği düşünülen omega-3 yağ asitlerinin yaşlı kadınlarda koruyucu etkisinin bulunmadığını gösterdi.


Araştırmaya, 65-80 yaşındaki 2 bin 157 kadın katıldı. Kadınlar 6 yıl boyunca, her yıl akıl yürütme ve hafıza becerilerini ölçen testleri çözdü. Araştırmanın başında ve sonunda katılımcıların omega-3 seviyesinin belirlenmesi için kanı alındı.


Omega-3 seviyesinin, testlerdeki başarıyı etkilemediği görüldü.


Ancak, Ammann, bu sonuçların "balık ve kabuklu yemiş severlerin" beslenme alışkanlığını değiştirmesi gerektiği anlamına gelmediğini vurguladı. Ammann, omega-3 yağ asitlerinin kalp, damar ve beyne etkisinin halen araştırıldığına dikkati çekti.


Araştırma, "Neurology" dergisinde yayımlandı. - Ankara

Kaynak: AA