Batman'daki 42 Veremli Hastadan 10'u Afgan ve Suriyeli Sığınmacı
Batman Verem Savaş Dispanseri'nde görevli Dr. Sariye Pilatin, kent merkezinde vereme yakalanan 42 kişiden 10'unun Afgan ve Suriyeli sığınmacı olduğunu söyledi.
Batman Verem Savaş Dispanseri'nde görevli Dr. Sariye Pilatin, kent merkezinde vereme yakalanan 42 kişiden 10'unun Afgan ve Suriyeli sığınmacı olduğunu söyledi.
İç savaştan kaçıp Batman'a yerleşen Suriye ve Afganlı sığınmacılardan bazılarının verem hastalığına yakalandıkları tespit edildi. 'Verem Eğitim ve Propagandası Haftası' etkinlikleri kapsamında, kentteki veremli hasta sayısı açıklandı. Vereme yakalanan 42 kişiden 9'u Suriyeli, 1'nin ise Afganlı sığınmacı olduğu belirtildi. Vereme yakalanan sığınmacıların dispansere başvurmaları halinde tedavilerinin ücretsiz yapılacağını belirten Dr. Sariye Pilatin, şöyle dedi:
"Özellikle Suriyeli hastaları kontrol etmekte zorlanıyoruz. Çünkü sürekli adres değiştiriyorlar. 6 aylık sürede düzenli ilaç kullanıldığında veremli hastalar iyileşebiliyor. Hasta yakınları, özellikle aynı evde yaşayanlar da mutlaka verem savaş dispanserinde muayeneden geçirilmeli. Hasta olmayan, fakat verem olma riski taşıyan kişilere ücretsiz koruyucu tedavi hizmeti imkanı tanınıyor. Sığınmacıların mutlaka adres değişimlerinde dispansere de bildirimde bulunmaları gerekiyor. Bu hasta için çok önemli." - Batman