Berlin'de Vatandaş Kan Bağışına Çağrıldı
Berlin Eyaleti Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Emine Demirbüken Wegner, vatandaşlara kan bağışında bulunmaları çağrısı yaptı.
AA) – 24.07.2012 – Berlin Eyaleti Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Emine
Demirbüken-Wegner, yaz aylarında trafik kazalarının artmasından dolayı kan
ihtiyacının arttığına dikkati çekerek, vatandaşlara kan bağışında bulunmaları
çağrısı yaptı.
Demirbüken-Wegner, Barmer sağlık sigortası tarafından düzenlenen kan bağışı
kampanyasına destek vererek bugün Berlin'de kan verdi.
Özellikle yaz aylarında kazaların çoğaldığı dönemde kan ihtiyacının
arttığını belirten Demirbüken-Wegner, "Bazen kan hayat kurtarabiliyor. Bazen kan
insanı ciddi hasatlıklardan koruyabiliyor. Kan bağışının her insanın, sağlığı
yerinde ise, insani bir görevi olduğuna inanıyorum. Ben de bu insani görevimi
yerine getirdim" dedi.
Bu kampanyayı her yıl düzenlemek istediklerini ve insanların bu tür
kampanyalara katılmaları konusunda hassas olmasını istediklerini ifade eden
Demirbüken-Wegner, bu yıl Ramazan ayının yaz tatiline denk geldiğini, çeşitli
sebeplerden dolayı oruç tutamayan vatandaşların bu kampanyaya katılabileceğini
kaydetti.
Demirbüken-Wegner, Türk toplumuna yönelik bir dizi etkinlikler
düzenleyeceklerini sözlerine ekledi.
Demirbüken-Wegner kampanya kapsamında, 48 kez kan bağışında bulunan Karin
Glaesmann adlı bir vatandaşa çiçek vererek, kendisini Alman Kızılhaçı Berlin Şube
Başkanı Sabine Bergmann-Pohl ile birlikte kutladı.
Muhabir : Erbil Başay/ Evren Aydemir
Yayıncı : Yusuf Kaya - BERLIN