İşlemci pazarının yeni lideri belli oldu!

Son Güncelleme:

İşlemci pazarının yeni lideri MediaTek oldu. Fakat kazanç tarafına baktığımızda zirveyi rakiplerine kaybettiğini görüyoruz.

Mobil işlemci pazarında Qualcomm, MediaTek, Apple, Samsung ve UNISOC gibi birçok üretici bulunuyor. Fakat içlerinden biri, son 2 yıldır yakaladığı başarılı çıkış sayesinde bu yılın ilk çeyrek sonuçlarına göre en çok çip satan şirket oldu.


MediaTek işlemci pazarının yeni lideri oldu!


Mobil işlemci pazarının 2022 yılı 1. çeyrek raporlarına göre en çok satan üretici MediaTek oldu. Hemen ardında ise Qualcomm ve Apple yer alıyor. Fakat gelir oranlarına baktığımızda işler değişiyor. Zira amiral gemisi ile giriş segment cihazların çip maliyetleri arasında büyük bir fark bulunuyor.



Aşağıdaki listelerde de görebileceğiniz gibi şu anda akıllı telefon pazarının yüzde 38'i MediaTek'i tercih ediyor. Fakat gelir tarafına baktığımızda pazar payı yüzde 19'a kadar geriliyor. Öte yandan Apple ve Qualcomm, bu işten en çok kar edenler arasında bulunuyor.


3nm işlemciler geliyor: Apple M2 Pro detayları sızdırıldı


Samsung ve HiSilicon (Huawei) ise çoğunlukla kendi cihazlarına çip üretimi yaptığı için pazar payları oldukça kısıtlı. Özellikle ABD ambargosunun ardından bir zamanlar ilk 3'e oynayan Huawei, şu anda yüzde 1'lik pazar payına sahip.


En çok işlemci satan üreticiler


MediaTek: yüzde 38


Qualcomm: yüzde 30


Apple: yüzde 15


UNISOC: yüzde 11


Samsung: yüzde 5


HiSilicon: yüzde 1



İşlemci satışından en çok kar eden şirketler


Qualcomm: yüzde 44


Apple: yüzde 26


MediaTek: yüzde 19


Samsung: yüzde 7


UNISOC: yüzde 3


HiSilicon: yüzde 1


Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!

Kaynak: Shiftdelete