Rusya, Barents Avrupa-Arktik Konseyi'nden Çıktı

Son Güncelleme:

Rusya'nın Barents Avrupa-Arktik Konseyi'nden (BEAC) çıktığı bildirildi. Rusya Dışişleri Bakanlığı, Batılı ülkelerin BEAC'ın faaliyetlerini etkisiz hale getirdiğini ve Finlandiya'nın rotasyon ilkesini ihlal ederek dönem başkanlığını devretmediğini belirtti. Rusya, kuzeydeki ulusal hedeflerini gerçekleştirmeye devam edeceğini vurguladı. BEAC, Barents bölgesinde ülkeler arasındaki işbirliğini geliştirmek amacıyla 1993'te kurulmuştu.

Rusya'nın Barents Avrupa-Arktik Konseyi'nden (BEAC) çıktığı bildirildi.

Rusya Dışişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, BEAC'ın 30 yıl boyunca "kuzeyde" istikrar sağlayan ve etkin çalışmalar yürüten bir format olduğu belirtildi.

BEAC'teki Danimarka, Finlandiya, İzlanda, Norveç, İsveç ve Avrupa Komisyonu'ndan oluşan Batılı ülkelerin, söz konusu formatı etkisiz hale getirdiği kaydedilen açıklamada, "Söz konusu ülkelerin hataları nedeniyle, Konseyin faaliyetleri Mart 2022'den bu yana paralize oldu." ifadesine yer verildi.

Finlandiya'nın, rotasyon ilkesini ihlal ederek BEAC dönem başkanlığını Rusya'ya devretmediği bilgisine yer verilen açıklamada, "Mevcut şartlar altında, Rusya'nın BEAC'ten çıktığını açıklamak zorundayız." ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, Rusya'nın kuzeydeki bölgelere yönelik ulusal hedeflerini gerçekleştirmeye devam edeceğinin altı çizildi.

BEAC, Barents bölgesinde ülkeler arasındaki işbirliğini geliştirmek amacıyla 1993'te kurulmuştu.

Kaynak: AA