Salihli'de Engelliler Haftası Kutlamaları Başladı
Manisa'nın Salihli ilçesinde yaşayan engelliler, 10 - 16 Mayıs Engelliler Haftası dolaysıyla yürüyüş gerçekleştirdi.
Manisa'nın Salihli ilçesinde yaşayan engelliler, 10 - 16 Mayıs Engelliler Haftası dolaysıyla yürüyüş gerçekleştirdi.
Salihli'de çeşitli okullarda eğitim gören engellilerin katıldığı yürüyüş Demokrasi Meydanı'nda başlayıp Kent Meydanı'nda sona erdi. Cumhuriyet İlköğretim Okulu bandosu eşliğinde gerçekleştirilen yürüyüşte, engelliler taşıdıkları dövizlerdeki yazılarla halka mesaj verdiler. Kent Meydanı'nda günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yapan Engelli Aileleri Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği üyesi Hacer Sönmez, "Engelli ailesi olarak yaşanan güçlüklerin aşılmasında engelli bireylerin ve ailelerinin anlayışa ve yardıma ihtiyaçları vardır. Devletimizin vermiş olduğu yasal haklardan yararlanmak ve insan onuruna yakışır yaşama koşullarına ulaşmak her engellinin anayasal hakkıdır. Engelli ailesi ve engellisi eğitim, sağlık, iş ve toplumsal yaşama aktif katılım sorunları verilen bir takım haklara karşın, bu haklardan yararlanma süreçlerinde tanılama, teşhis ve rapor almada, işe yerleşmede, kent içi sosyal yaşama katılmada, mimari sorunlarla karşı karşıya kalmaktayız. Biz aileler olarak karşılaşılan sorunların aşılmasında güçbirliği içinde olmamız gerekmektedir."
Konuşmanın ardından çalan müzikle engelliler gönüllerince eğlenirken, Salihli Belediyesi yürüyüşe katılanlara şapka hediye etti. - MANİSA