Sarıgöl'de Sumalık Üzüm Alımları Başladı

Son Güncelleme:

Sarıgöl Ovası'ndaki sultaniye üzüm bağlarından şaraplık üzüm alımları başladı.

Sarıgöl Ovası'ndaki sultaniye üzüm bağlarından şaraplık üzüm alımlarına başlandığı açıklandı.


Sarıgöl Ziraat Odası Başkanı Ali İhsan Ülgen, şaraplık üzüm alımlarının başladığını alımların aralık ayına kadar devam edeceğini dile getirdi. Ülgen, "Sarıgöl Ovası'ndan bu yıl, 140 bin ton yaş üzüm rekoltesi beklemekteyiz. Bu üzümlerimizin yüzde 65'i yaş olarak yurt dışına ihracatı yapılmakta. Geriye kalan yüzde 35'lik bölümü de kuru ve sumalık (şaraplık) olarak değerlendirilmektedir. Şaraplık üzüm alımları aralık ayına kadar çeşitli üzüm alım merkezlerince yapılmaktadır." dedi. Bu arada sezonun ilk günlerinde şaraplık üzümün kilosu 50 krş'tan işlem görüyor. - MANİSA

Kaynak: İHA