CHP'li Oran'dan AYM Başkanı Haşim Kılıç'a Mektup

Son Güncelleme:

CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç'a mektup yazarak, "Adalet Nöbeti"ne karşı duyarsız kalınmamasını istedi.

CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, Anayasa Mahkemesi


Başkanı Haşim Kılıç'a mektup yazarak, yüksek mahkeme önünde başlayan


"Adalet Nöbeti"ne karşı duyarsız kalınmamasını istedi.


Oran, Kılıç'ın özel kalemine elden teslim edildiğini belirttiği


mektubunda, Terörle Mücadele Kanunu (TMK) 10. Maddesiyle görevli


mahkemelerce görülen davalarda büyük hak ihlalleri yaşandığını, hukuk


devletinin ayrılmaz bir parçası olan adil yargılanma hakkı, masumiyet


karinesi ve savunma hakkının ihlal edildiğini ifade etti.


Bu davaların hemen hemen aynı usul ve yöntemlerle hayata


geçirildiğini, isimsiz ihbar mektupları, internet üzerinden yapılan


bildirimler veya aramalarla şahısların zan altında bırakıldığını


belirten Oran, "Bu davalarda soruşturma safhasında elde edilen bazı


bulgular çeşitli medya organlarına sızdırılmış, haklarında soruşturma


yürüten şahıslar kendileriyle ilgili dosyaları göremezken, bu şahıslar


hakkında birçok iddia kamuoyunu yönlendirmek için kullanılmış, bir


hukuk devletinde mutlaka korunması gereken masumiyet karinesi ihlal


edilerek, insanların itibarları toplum önünde linçe uğratılmıştır"


dedi.


Balyoz davasında ise tüm bunlara ek olarak, hiçbir imza veya


geçerliliği olmayan dijital verilerin delil hüviyeti kazandığını


kaydeden Oran, dava kapsamında savunma hakkının da kısıtlanarak


avukatların görevlerini yapmasının engellendiğini savundu.


-"BAŞVURULARIN ELE ALINMASI ZORUNLULUKTUR"-


Bütün bu hak ihlallerinin yanı sıra, 12 Haziran 2011 tarihinde


yapılan milletvekili genel seçimlerine katılarak, milli iradenin


vermiş olduğu kararla milletvekili olarak seçilen MHP İstanbul


Milletvekili Engin Alan'ın da hala tutukluluğunun devam ettiğine


dikkat çeken Oran, şunları dedi:


"TMK 10 ile görevli mahkemelerde görülen davalarda yaşananlar ve


özellikle Balyoz Davası ile ilgili olarak Başkanlık görevini


yürütmekte olduğunuz Anayasa Mahkemesi'ne bireysel başvuru hakkı


kapsamında yapılan birçok başvuru bulunmaktadır. Bu başvuruların


önemli bir kısmı bugün hala görüşülmemiş olup, burada yaşanan hak


ihlalleri de devam etmektedir.


Bu başvuruların ivedilikle ele alınarak karara bağlanması Anayasamıza


ve hukuka karşı çok ciddi bir zorunluluktur. Hukukun üstünlüğünü ve


temel insan haklarını korumak, yargı organını rakiplerinden intikam


alma aracı olarak kullananların yapmış olduğu uygulamaları da boşa


çıkarmak bir hukuk devletinin tüm organlarının asli sorumluluğudur.


Yargı intikam almak için kullanılamaz.


Bu kapsamda, mahkemeniz önünde bekleyen bireysel başvuruların biran


önce görülerek, Anayasamızda yer bulan hakların korunması tarihsel bir


sorumluluk olarak önünüzde durmaktadır.


Bu zamana kadar mahkemeniz bu sorumluluğu yerine getirmemiş, bu


davaların mağdurlarının başvuruları gündeme alınmamış, hak


ihlallerinin devam etmesine göz yumulmuştur. Ne yazık ki Türkiye


hapishanelerinde bugün yargıyı bir bıçak gibi intikam almak için


kullananların mağdurları hala adalet beklemektedir. Bu çağrı cevapsız


bırakılamaz, bu talepler yok sayılamaz."

Kaynak: ANKA