Kütahya'ya Yeni Pazar Yeri
Kütahya Belediyesi Tarafından Fatih Mahallesi'nde Yaptırılacak Olan 'Perşembe Pazarı'nın Temeli Törenle Atıldı.
Kütahya Belediyesi tarafından Fatih Mahallesi'nde yaptırılacak olan 'Perşembe Pazarı'nın temeli törenle atıldı.
Törende konuşan Belediye Başkanı Mustafa İça, "Fatih mahallemizde temelini attığımız pazardan bu mahallemizle birlikte 30 Ağustos, Cumhuriyet, Ali Paşa, Vefa ve Yıldırım Beyazıt mahallelerimiz faydalanacaklardır. Bildiğiniz gibi geçmiş yıllarda Zafertepe, Ziraat, Dumlupınar, Yoncalı, Ilıca ve Kale pazarlarını Kütahya'ya kazandırdık. Artık mahalle aralarında, dar sokaklarda kurulan pazarlara adım adım son veriyoruz. Yeni semt pazarlarımız, kışın çamur, yazın toz içinde hijyen koşullardan uzak mekanların yerine; otoparklı, yeşil alanlı, yönetim ve denetim büroları bulunan, dinlenme alanlı, bay, bayan ve özürlü tuvaletleri olan, süt ürünleri satış reyonları, balık satış reyonları ile modern pazar yerleri, Türkiye'de yeni AB uyum yasaları ve yönetmelikleri çerçevesinde örnek projelerdir. Semt pazarlarımızın yapılanması, pazarcılar, işportacılar esnaf odalarımızın temsilcileri ile sürekli danışarak, tamamlanmıştır. Kendilerine bu işbirliği ve katılımlarından dolayı teşekkür ederim. 19 yeni mahallemizin ana geçimi tarım ve hayvancılıktır. Bu hemşehrilerimize ve tüketicilere doğrudan yerel ürünlerimizin ulaştırılması sağlanacaktır. Bu nedenle pazarlarımızın tamamında üreticilerimiz için özel yerler ayrılmıştır. Fatih semt pazarı 4 bin 245 metrekare olup, açık alanda pazarcı 205, işportacı 47, balıkçı 10, peynirci-zeytinci 10, yumurtacı-baharatçı 10, üretici 8 olmak üzere toplam 300 esnafımız halkımıza hizmet sunacaktır" dedi.
İça, 2007 yılı sonuna kadar tamamlanacak olan 'Fatih mahallesi perşembe semt pazarı'nın 1 milyon 393 bin YTL'ye mal olacağını sözlerine ekledi. Temel atma törenine Kütahya Valisi Şükrü Kocatepe'de katıldı.
(EFE-MŞ)
04.05.2007 16:56 TSİ