Milletvekili Kinay'dan Engelliler Haftası Mesajı
AK Parti Kütahya Milletvekili Hasan Fehmi Kinay, Engelliler Haftası dolayısıyla bir mesaj yayınladı.
AK Parti Kütahya Milletvekili Hasan Fehmi Kinay, Engelliler Haftası dolayısıyla bir mesaj yayınladı.
Son yıllarda engellilerin problemlerinin çözümünde önemli mesafeler alındığını kaydeden Kinay, "Engelli kardeşlerimizi biliçsizce, toplumun dışına iten ilkel anlayış nedeniyle iktidarımız dönemine kadar, engelli vatandaşlarımız toplumla bütünleşememiş, hep hayatın dışına itilmiştir. Yıllarca ihmal edilen, sorunları görmezden gelen ve karşılaştıkları insanların insafı muvacehesinde değer gören engelli vatandaşlarımızın hak ettikleri değeri bulabilmeleri adına birçok yenilikler getirilerek, pozitif ayrımcılık da dahilbir çok haklar tanınmıştır. Bu çerçevede, anayasamızda engelli vatandaşlarımıza yönelik pozitif ayrımcılık tanınması, evde bakım ücreti uygulaması, iş bulamayan engellilere bağlanan aylıkların artırılması, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden ücretsiz yararlanılması, kendi namına çalışan engellilere ve bakıma muhtaç engelli çocuğu olan annelere erken emeklilik imkanı tanınması, engelli vatandaşlarımızın kamuda istihdamı için Özürlü Memur Seçme Sınavı'nın yapılması gibi bir çok yeniliği engelli vatandaşlarımıza sunduk. Ancak bu yapılanların da yeterli olmadığının farkındayız. Engelli vatandaşlarımızın sorunlarının çözümü noktasında, bu konunun mümkün olduğunca gündemde tutulması, bu konudaki toplumsal hassasiyetin güçlendirilmesi çok elzem bir husustur. Zira engelli olmak sağlık meselesi olduğu kadar, aynı zamanda hukuki, sosyal ve ekonomik veçheleri de bulunan çok boyutlu bir konudur" deye konuştu.
(EFE)
10.05.2013 13: 34: 09
TSI
NNNN - KÜTAHYA