ABD'den Dünyanın En Büyük Bombası

Son Güncelleme:

Amerika, gelmiş geçmiş en büyük konvansiyonel bombayı ürettiğini açıkladı.

Amerikan Hava Kuvvetleri Bakanı Michael Donley, gelmiş geçmiş en büyük konvansiyonel bombayı ürettiklerini ifade etti.


İRAN VE KUZEY KORE'YE KARŞI GELİŞTİRİLDİĞİ İDDİA EDİLİYOR


Amerikan askeri çevreleri daha önce medyaya bu bombanın, İran ve Kuzey Kore gibi devletlere karşı geliştirildiğini sızdırmıştı.


DÜNYANIN EN BÜYÜK BOMBASI KULLANIMA HAZIR


Amerikan Hava Kuvvetleri Bakanı Michael Donley, test aşaması yıllar süren ve derin sığınakları delmek amacıyla üretilen dünyanın en büyük bombasının kullanıma hazır olduğunu duyurdu.


ÜRETİME GEÇENE KADAR 330 MİLYON DOLAR HARCANDI


MOP (Massive Ordnance Penetrator) olarak adlandırılan bombaya, üretim aşamasına gelinceye kadar 330 milyon dolar harcandı.


YERİN 70 METRE ALTINDA PATLIYOR


Sığınak delici bomba, yerin 70 metre altına girerek orada patlıyor.


2 TON PATLAYICI TAŞIYOR


Daha önce Amerika'nın özellikle Afganistan'da ve Irak'ta kullandığı sığınak delici bombalardan tam altı kat daha ağır olan bomba, toplam 2 ton patlayıcı taşıyor..

Kaynak: DHA