Eğitim Birsen Aksaray Şubesi'nden Eğitim Sistemi Değerlendirmesi
değerlendirmelerde bulundu.
Eğitim Bir - Sen Aksaray Şube Başkanı Mahmut Aslan, 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili
değerlendirmelerde bulundu.
Eğitim Bir-Sen Aksaray Şube Başkanı Aslan konuyla ilgili düzenlediği basın toplantısında, "Ülkemiz, 28 Şubat'ın ürünü olan 8 yıllık kesintisiz eğitim sisteminden, modern yaklaşımları benimseyen 4+4+4 sistemi olarak bilinen yönlendirmeye dayalı eğitim sistemine geçmeye hazırlanıyor. 15 yıllık sürede İmam Hatip Liselerini bitirmek niyetiyle yapılan 8 yıllık kesintisiz eğitim uygulaması diğer meslek liselerini de bitirdi. 3 bin kişilik dev meslek liseleri 250-300 mevcutla yıllarca eğitim-öğretim yaptı. Bu okulların atölyelerindeki aletler paslandı, iş görmez oldu. Ülkede mesleki eğitimle beraber ortaöğretim de çökmüş oldu. Mesleki eğitimin çökertilmesiyle beraber iş dünyası kalifiye eleman bulamaz olmuş, böylece ülkede 500 bin kişilik ara eleman ihtiyacı doğmuştur. Şimdi, büyük bir yanlıştan dönmenin adımları atılıyor. 8 yıllık kesintisiz eğitim süreci 4+4+4 yönlendirmeli eğitim sistemine dönüştürülüyor. Çocukların sosyalleşmesi ve ilkokula hazırlanması için büyük önem taşıyan okul öncesi
eğitim bu sistemde asla aksatılmamalı, yüzde 70'lere yaklaşan okul öncesi eğitim oranını daha yukarılara taşımanın gayreti içinde olunmalıdır. Birinci 4 yıllık dönem, temel eğitim dönemi sınıf öğretmenleri tarafından okutulmalıdır. İkinci 4 yıllık dönem, seçmeli dersler havuzunun olduğu, öğrencinin kabiliyetine göre ders seçtiği ve yönlendirmenin esas olduğu branş öğretmenleri tarafından okutulmalıdır. Bu dönemde her türlü yatay ve dikey geçişler serbest olmalı ayrıca bu dönem seviye belirleme ve yeterlilik sınavlarına da açık olmalıdır. Üçüncü 4 yıllık dönem esnek olmalıdır. Esneklikten maksat, 4 yılın tamamını okulda geçirme mecburiyetinin olmamasıdır. Kaldı ki, ülke şartları şu an son dört yıllık dönemin zorunlu olmasını kaldırabilecek yapıda değildir. Başarılı öğrenciler 2. sınıftan sonra 3 ve 4. sınıfın sınavlarına girebilmeli ve başardığı takdirde erken mezun olabilmelidir. Açık Lise uygulaması aynen devam etmelidir. Her türlü yatay ve dikey geçişe imkan verilmelidir. Sistemin alt yapısı ve geçmişe ait birikimi olduğundan, adaptasyonun uzun sürmeyeceğini ümit ediyoruz. Evet, 15 yıllık bir enkaz temizlenmeye çalışılıyor. Biraz sıkıntıları olabilir. Bundan sonra hedef 28 Şubat'ın diğer kalıntılarının eğitimden temizlenmesidir" dedi. - AKSARAY