Karadeniz İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Gürsoy Açıklaması

Son Güncelleme:

Karadeniz İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Dursun Oğuz Gürsoy, "Şubat ayında gerçekleştirilen fındık ihracatında bir önceki yıla oranla miktarda yüzde 17 azalış yaşanırken, değerde yüzde 8 artış sağlandı" dedi.

Karadeniz İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Dursun Oğuz Gürsoy, "Şubat ayında gerçekleştirilen fındık ihracatında bir önceki yıla oranla miktarda yüzde 17 azalış yaşanırken, değerde yüzde 8 artış sağlandı" dedi.


Gürsoy, yaptığı yazılı açıklamada, Şubat ayında deniz aşırı ülkelere yapılan fındık ihracatında bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 39 artış yaşandığını belirtti.


Aynı dönem içinde AB ülkelerine yapılan ihracatta ise yüzde 17 azalış yaşandığını ifade eden Gürsoy, şunları kaydetti:


"Şubat ayında gerçekleştirilen fındık ihracatında bir önceki yılın Şubat ayına oranla miktarda yüzde 17 azalış yaşanırken, değerde yüzde 8 artış sağlanmıştır. Bununla birlikte 2012 yılı Şubat ayında yalnızca deniz aşırı ülkelere yönelik ihracat bir önceki yılın Şubat ayına göre miktar bazında yüzde 39 oranında artış göstermiştir. Ancak, en büyük ihraç pazarımız konumunda bulunan AB ülkelerine yönelik ihracatta ise yüzde 17 oranında azalma görülmüştür."


-Sezonda fındık ihracatı 1 milyar doları aştı-


Gürsoy, sezonluk bazda yapılan fındık ihracatının 1 milyar doları aştığını da vurgulayarak, "1 Eylül 2011 tarihinde başlayan 2011-2012 ihracat sezonunda, Şubat ayı sonuna kadar 131 bin 438 ton fındık ihracatı karşılığında, 1 milyar 44 milyon 501 bin 21 dolar gelir sağlanmıştır. Geçen sezon aynı dönemde ise ülkemiz 175 bin 710 ton iç fındık ihracatı karşılığında 1 milyar 48 milyon 301 bin 28 dolar gelir sağlamıştı" ifadelerini kullandı.


- ORDU

Kaynak: AA