Nasa ile Uui Arasında İletişim Koptu

Son Güncelleme:

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA) ABD'nin Houston kentindeki kontrol merkeziyle Uluslarası Uzay İstasyonu (UUİ) arasındaki iletişimin koptuğu bildirildi.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA)

ABD'nin Houston kentindeki kontrol merkeziyle Uluslarası Uzay İstasyonu (UUİ)

arasındaki iletişimin koptuğu bildirildi.


NASA'dan yapılan açıklamada UUİ'deki astronotlar için bir tehlikenin söz

konusu olmadığı belirtildi.


NASA sözcüsü Josh Byerly, bugün TSİ: 16.45 sularında, istasyondaki bir

bilgisayar programının güncellenmesi işlemi sırasında meydana gelen arıza sonucu,

UUİ'nin Houston ile tüm iletişiminin koptuğunu söyledi.


Byeryly bu olaydan yaklaşık 1 saat sonra UUİ Komutanı Kevin Ford'un UUİ

Rusya üzerindeyken Moskova ile kısa bir telsiz konuşması yaparak durumlarının iyi

olduğunu Rus yetkililere ilettiğini kaydetti.


Ford'un astronotların problemi gidermek için çalıştığını bildirdiğini

anlatan Byerly, sorunun bugün giderilmesinin beklendiğini ifade etti.


Byerly arıza giderilene kadar astronotların her 90 dakikada bir Moskova'daki

kontrol merkezi yetkilileriyle görüşebilme imkanına sahip olduklarını sözlerine

ekledi.


Muhabir: Alp Ertunga Karaca/ AP


Yayıncı: İbrahim Uyar - ANKARA

Kaynak: AA