10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü
Eskişehir Gazeteciler Cemiyeti Yönetim Kurulu, mesaj yayımladı.
Eskişehir Gazeteciler Cemiyeti (EGC) Yönetim Kurulu, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla mesaj yayımladı.
EGC'nin mesajında, 10 0cak 1961'de kabul edilen 212 sayılı yasayla önemli haklar kazanan gazetecilerin, aradan geçen yarım asrı aşan süre içerisinde, bu hakların çoğunu kaybettiği belirtildi.
Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Bu süre içerisinde, gazetecilerin çalışma koşulları giderek zorlaştı. İşsizlik de işten çıkarmalar arttı. İş güvencesinin en büyük dayanağı olan sendikal hareket, basın sektöründe neredeyse hiç kalmadı. Sayısı tartışıla dursun 60'a yakın gazeteci, bugün cezaevlerinde bulunmaktadır. Yaygın medya baskı altındadır. Bütün bu örnekler, 2014 Türkiye'sinde medya yaşantısının ne kadar olumsuz bir dönem yaşadığını en açık göstergesidir. Bu tablo, demokrasi, insan hakları, düşünce ve ifade özgürlüğünü savunan kişi ve kuruluşların, meslek örgütlerinin dayanışma içinde olmasını zorunlu kılmaktadır. 10 Ocak bir bayram değildir ancak birlik ve dayanışma günü olmalıdır." - Eskişehir