Akçakaleli Demokrasi Gazileri Sahneye Alınmadı
15 Temmuz darbe girişiminde hayatını kaybedenler için Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi tarafından Akçakale'de düzenlenen mevlitte yine İstanbul'da darbe karşıtı gösterilerine katılıp yaralanan gazilerin sahneye çıkarılmasına izin verilmedi.
15 Temmuz'da hayatını kaybedenler için Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Akçakale İstasyon Caddesi'nde mevlit okuttu. Mevlide katılan ve darbe gecesi darbeye karşı çıktıkları İstanbul'da yaralanan Akçakaleli Mehmet Zeki ve Yalçın Kaya sahneye çıkmak istedi ancak protokol engeline takıldı. Gençlere "Protokolümüz buna uygun değil" denilerek gaziler sahneye alınmadı. Hiçbir protokol üyesi konuşmasında da demokrasi gazileri hakkında yorum yapmazken teşekkür dahi edilmedi. Darbe gecesi canları pahasına ellerinde bayrak meydanlara çıkan iki genç bunu kendilerine haksızlık olarak algılayıp duruma tepki gösterdi ve alandan ayrıldı. Demokrasi gazilerinden biri, "Biz bu şahsiyetler için, vatanımızı bu adamlar için göğsümüzü siper etmedik. Bunlar bizim adımıza bu makamları işgal ederek bizleri yalnız bıraktılar. Geceyi asıl kahramanları biz olmamız gerekirken maalesef onlar bu geceden kendilerine siyasi rant elde etmeye çalışıyor. Biz bu yapılanları şiddetle kınıyoruz" dedi. (Kaynak: Gazete İpekyol)