Bin 11 Balıkçı Teknesi "Emekliye Ayrıldı"
GÖRÜNTÜ DÖKÜMÜ: - Balıkçı teknelerinden genel görüntü- Balıkçı teknelerinden detaylar- İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Ahmet Güldal'ın konuşması Bin 11 balıkçı teknesi "emekliye ayrıldı"- Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca denizlerde su ürünleri varlığını korumak amacıyla başlatılan balıkçı teknelerini azaltma programı kapsamında bin 11 tekne artık fiilen balıkçılıkta kullanılmıyor=- Balıkçılık faaliyeti dışına çıkarılan 961 tekne, MKEK'in Aliağa Gemi Söküm Tesisleri'nde ayrıştırma işlemine tabi tutuldu- İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Güldal: - "Toplam 138 milyon liralık hibe desteği verildi ve bu tekneler alınarak Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunun Aliağa'daki söküm tesislerinde imha edildi" EŞBER AYAYDIN - Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca denizlerde su ürünleri varlığını korumak amacıyla başlatılan balıkçı teknelerini azaltma programı kapsamında artık fiilen balıkçılıkta kullanılmayan bin 11 tekneden 961'i Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumunun (MKEK) İzmir Aliağa Gemi Söküm Tesislerinde ayrıştırma işlemine tabi tutuldu.
GÖRÜNTÜ DÖKÜMÜ: - Balıkçı teknelerinden genel görüntü- Balıkçı teknelerinden detaylar- İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Ahmet Güldal'ın konuşması Bin 11 balıkçı teknesi "emekliye ayrıldı"- Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca denizlerde su ürünleri varlığını korumak amacıyla başlatılan balıkçı teknelerini azaltma programı kapsamında bin 11 tekne artık fiilen balıkçılıkta kullanılmıyor=- Balıkçılık faaliyeti dışına çıkarılan 961 tekne, MKEK'in Aliağa Gemi Söküm Tesisleri'nde ayrıştırma işlemine tabi tutuldu- İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Güldal: - "Toplam 138 milyon liralık hibe desteği verildi ve bu tekneler alınarak Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunun Aliağa'daki söküm tesislerinde imha edildi" EŞBER AYAYDIN - Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca denizlerde su ürünleri varlığını korumak amacıyla başlatılan balıkçı teknelerini azaltma programı kapsamında artık fiilen balıkçılıkta kullanılmayan bin 11 tekneden 961'i Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumunun (MKEK) İzmir Aliağa Gemi Söküm Tesislerinde ayrıştırma işlemine tabi tutuldu.İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Ahmet Güldal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tekne sahibi balıkçıların desteklenmesi projesinin 2013'ten bu yana uygulandığını ve sektördeki balıkçılar tarafından da benimsendiğini belirtti. Projenin amacının, su ürünleri stoklarının korunması, denizlerdeki av baskısının azaltılması ve sürdürülebilir balıkçılığın sağlanması olduğunu kaydeden Güldal, şunları söyledi: "2013 ve 2014 yıllarında program uygulandı ve toplamda bin 11 fiilen balık avcılığı yapan tekne, balıkçılığın dışına çıkarılmış oldu. Biz 10 metre ve üzerinde olan teknelere Bakanlık olarak destekleme uyguladık. Toplam 138 milyon liralık hibe destek verildi ve bu tekneler alınarak Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumunun Aliağa'daki söküm tesislerinde imha edildi" diye konuştu.Güldal, söz konusu tekneler içerisinde seyahat edebilir, sefer yapma kabiliyetine sahip 50 teknenin Bakanlıklara bağlı il müdürlükleri ile araştırma kuruluşları ve üniversitelere hibe edildiğini kaydetti. İzmir'de projeden 101 tekne sahibi balıkçının yararlandığını aktaran Güldal, kentteki tekne sahiplerine ise 13,7 milyon liralık hibe verildiğini söyledi. Güldal, balıkçı teknelerinin faaliyetlerinin sonlandırılmış olmasıyla balık türlerinin azalması ve yok olmasına yönelik bir tehdidin de ortadan kaldırıldığı ifade etti. Kent genelinde kaçak avcılıkla da güçlü şekilde mücadele ettiklerini vurgulayan Gürdal, "Çeşitli operasyonlarla hem av araç gereçlerine hem de tutulmuş olan balıkların niteliklerine göre el konularak imha ediliyor. Bu sene daha organize ve kapsamlı çalışma bir çalışma programı planladık, kaçak balıkçılıkla ilgili çok başarılı bir sezon geçireceğimizi düşünüyorum, tavsiyemiz bu araç gereçle avcılık yapanların bu işten vazgeçmeleri hem de milli ekonomiye zarar vermemeleri noktasında tavsiyelerde bulunuyoruz" dedi.