Çomü'deki Taşeron İşçilerin İşten Atıldığı İddiası

Son Güncelleme:

Bursa Uludağ, Konya Selçuk ve Ordu üniversitelerinde Sosyal-İş Sendikası üyesi taşeron olarak çalışan bir grup işçi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde (ÇOMÜ) işten çıkarılanlara destek olmak için Çanakkale'ye geldi."Yaşasın sınıf"...

Bursa Uludağ, Konya Selçuk ve Ordu üniversitelerinde Sosyal-İş Sendikası üyesi taşeron olarak çalışan bir grup işçi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde (ÇOMÜ) işten çıkarılanlara destek olmak için Çanakkale'ye geldi.


Saat kulesi önünde ÇOMÜ'den işten çıkarılanlarla biraraya gelen işçiler,


"Yaşasın sınıf dayanışması", "İşten atılanlar işe alınsın", "İşçilerin birliği taşeronu yenecek", "Taşeron gidecek zulüm bitecek" şeklinde slogan attı.


Uludağ, Selçuk ve Ordu üniversitelerinde taşeron olarak çalışan işçiler adına açıklama yapan Alirıza Yardımcı, Sosyal-İş sendikası üyesi bin 200 işçiyi temsilen burada olduklarını söyledi.


ÇOMÜ'den işten atılan işçiler adına konuşan Nermin Aydın Üstün de, işten çıkarılma sürecini anlattı.


Çanakkale'de son yılların en sert kış mevsiminin yaşandığını belirten Üstün,


"Biz ısınmak için nasıl yakıt alacağımızı bilemiyoruz. Temel ihtiyaçlarımızı karşılamada zorluk çekiyoruz. Kiramızı, borçlarımızı ödeyemiyoruz. Biz dün 650 lirayla geçinme mücadelesi veriyorduk. Kara kışın ortasında 2 aydır işsiziz ve artık hayatta kalma mücadelesi veriyoruz" diye konuştu.


(SAM-HRN- - ÇANAKKALE

Kaynak: AA