Mardin'den Avrupa'ya Kot İhracatı

Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayın
Son Güncelleme:

- Mardin'den Avrupa'ya kot ihracatı Kentte 30 kişiyle faaliyetine başlayan fabrika Avrupa'yı giydiriyor İstihdam sayısı 300'e ulaşan fabrikada, bin kişinin istihdam edilmesini hedefleniyorMARDİN - Mardin'de 2011 yılında kurulan ve 30 işçiyle faaliyete başlayan tekstil fabrikası,...

- Mardin'den Avrupa'ya kot ihracatı

Kentte 30 kişiyle faaliyetine başlayan fabrika Avrupa'yı giydiriyor

İstihdam sayısı 300'e ulaşan fabrikada, bin kişinin istihdam edilmesini hedefleniyor


MARDİN - Mardin'de 2011 yılında kurulan ve 30 işçiyle faaliyete başlayan tekstil fabrikası, Avrupa'yı giydiriyor. Birçok Avrupa ülkesine kot ihracatı yapılan fabrikada, istihdam sayısı 300'e ulaştı. Fabrikanın Mısır'da açılması planlanırken, memlekete hizmet için Mardin'e kurulduğunu anlatan Genel Müdür İbrahim Batuk, bin kişiyi istihdam edecek kapasiteye ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.

Mardin'de 2011 yılında, 30 işçiyle faaliyete başlayan kot pantolon fabrikası, kısa sürede büyüdü. 3 bin metrekarelik kapalı alanına, 4 bin 500 metrekarelik bir alan daha eklenecek olan fabrikada istihdam sayısı 300'e çıkarıldı. Fabrika, Türkiye'nin çeşitli kentlerinin yanı sıra, başta Almanya olmak üzere moda ülkesi İtalya, Hollanda, Fransa, İspanya ve Yunanistan'a ihracat yapıyor. Fabrika Genel Müdürü İbrahim Batuk, işletme sahiplerinin Mısır'da açmayı planladıkları fabrikayı memleketlerine hizmet için Mardin'de kurduklarını belirterek, "Fabrikamız 3 bin kapalı alana kurulmuş olan entegre tekstil fabrikası. Biz buradan Avrupa'ya kot pantolon ihracatı yapıyoruz. Çalıştığımız markalar dünyanın önde gelen markaları. Yaklaşık 300 çalışanımız var. Yeni fabrikamız ile beraber bu sayıyı yaklaşık 500 çıkaracağız. Toplamda da 8 bin metrekare alanımız olacak" dedi.

"Hedefimiz bin kişiyi istihdam etmek"

İşleri daha ileriye taşımayı hedeflediklerini anlatan Batuk, "Başladığımızdan bugüne yüzde 300'lük bir büyüme hızı yakaladık. Büyük bir projemiz daha var. Çalışan sayımızı 800 ile bin kişi arasına çıkarmayı hedefliyoruz. Geçen sene yaklaşık 3 milyon 500 bin adet üretim yaptık ve bunların hepsini Avrupa'ya ihraç ettik. Türkiye firmaları içerisinde ilk 500'e girmeyi istiyoruz" dedi.

Fabrikada işçi olarak çalışan Emel Engin, "7 yıldır burada çalışıyorum. Fabrikadan memnunum, burada ürettiklerimiz genelde Almanya'ya gidiyor. Burada çalışma şartlarımız uygun. Kadınlar için iyi bir yer" ifadelerinde bulundu.

Kaynak: İHA