Merkel, Güney Kıbrıs'taki Anlaşmadan Memnun
Almanya Başbakanı Merkel, Güney Kıbrıs Rum Kesimindeki ekonomik sorunla ilgili anlaşmaya varılmasından dolayı memnun olduğunu söyledi.
AA) – 25.03.2013 – Almanya Başbakanı Angela Merkel'in Güney Kıbrıs
Rum Kesimindeki ekonomik sorunla ilgili anlaşmaya varılmasından dolayı memnun
olduğu bildirildi.
Alman hükümetinin sözcüsü Steffen Seibert, Merkel'in Avrupa Merkez Banaksı,
AB ve Uluslararası Para Fonu'ndan oluşan Troika, Avro Grubu ve Kıbrıs arasında
yapılan anlaşmadan memnun olduğunu belirterek, Merkel'in hafta sonunda yapılan
müzakereleri Almanya'dan yakın ve dikkatli bir şekilde takip ettiğini ifade etti.
Seibert, yardıma ihtiyaç duyan ülkelerin gerekli çabaları göstermeleri
durumunda Avrupa'nın dayanışma içinde ve yardım etmeye hazır olduğunu belirterek,
bu konuda Kıbrıs Rum Kesimi'nin ve Avro Bölgesi'nin çıkarına bir çözümün
bulunduğunu kaydetti.
Kıbrıs'ın sağlıklı bir banka sektörüne ihtiyaç duyduğunu ifade eden Seibert,
Kıbrıs'ın ve Troika'nın bundan sonra yapacağı çok işi bulunduğunu belirtti.
Öte yandan Almanya Maliye Bakanı Wolfgang Schaeuble de, Kıbrıs Rum Kesimi
konusunda varılan çözümü adil olarak değerlendirdi.
Hedeflerinin şişirilmiş banka sektörünün maliyetlere katkıda bulunması
olduğunu ifade eden Schaeuble, "Doğru bulduğumuzu elde ettik" dedi.
Schaeuble ayrıca, hafta sonunda yapılan ve Kıbrıs Rum Kesimi'ne yapılacak
olan yardım paketi konusuna varılan anlaşma konusunda Federal Meclis'te grubu
bulunan partileri bilgilendirdi. - BRUKSEL