Nevşehir'in İl Oluşunun 59. Yıldönümü

Son Güncelleme:

Nevşehir Belediye Başkanı Ünver: " Yakın bir gelecekte Nevşehir'i Türkiye'nin en önemli cazibe merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlıyoruz"

Nevşehir Belediye Başkanı Hasan Ünver, "Yakın bir gelecekte Nevşehir'i Türkiye'nin en önemli cazibe merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlıyoruz" dedi.


Ünver, Nevşehir'in il oluşunun 59. yılı nedeniyle mesaj yayınladı.


Mesajında, sahip olduğu doğal, kültürel ve tarihi değerdeki eserleri ile Türkiye'nin dış dünyaya açılan en önemli kapılarından biri olan Kapadokya bölgesine ana merkezlik yapan Nevşehir'in, yıllarca ekonomik alanda en önemli lokomotif gücü konumundaki turizmde beklenen bir gelişim sürecine ulaşamadığını dile getiren Ünver, başta merkezi hükümet olmak üzere milletvekilleri ve sivil toplum örgütleri ile sıkı bir diyalog ile bu alanda önemli mesafelerin kat edildiğini kaydetti.


Yıllar yılı turizm konusunda etkin bir misyon ortaya koyamayan Nevşehir kent merkezinin, 2004 yılından sonra ciddi anlamda bir değişim ve gelişim süreci içerisine girdiğini vurgulayan Ünver, şöyle devam etti:


"Bir biri ardına hizmete geçen köklü alt ve üst yapı tesisleri ile Nevşehir büyük bir ivme kazandı. Tarihi sürecinde bir çok medeniyetin barındığı bir büyük uygarlık merkezi olan Kapadokya bölgesinin ana idari merkezi durumundaki Nevşehir, son yıllarda birbiri ardına yapılan yatırımlarla sadece turizm sektöründe değil, ekonominin diğer alanları olan tarım, ticaret ve sanayi dallarında da önemli gelişimlerin ortaya konulduğu potansiyel bir güce ulaştı.  Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından marka kentler içerisinde değerlendirilen Nevşehir, Türkiye' de 21. yüzyılın en hızlı gelişim içerisinde olan ve büyüyen kentleri arasında hak ettiği yeri kısa bir süre içerisinde alacaktır. Nevşehir Belediyesi'nin de öncülüğünde ortaya konulan bu hızlı ve planlı gelişim çabaları ile Nevşehir, bölgesinde ve ülke genelinde önemli cazibe merkezlerinden biri haline gelecektir." - Nevşehir

Kaynak: AA