S&P Türkiye'nin Notunu Artırdı
Bakan Binali Yıldırım, S&P'nin Türkiye'nin notunu artırmasıyla ilgili, "Standard&Poors, yani standart kaldıkça fakirleşirsiniz." dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali
Yıldırım, S&P'nin Türkiye'nin notunu artırmasıyla ilgili, "Standard&Poors, yani
standart kaldıkça fakirleşirsiniz. Onun için standart kalmayacaksınız,
gelişmeleri gözden kaçırmayacaksınız. Akılları başlarına gelmiş" dedi.
Bakan Yıldırım, İngiltere'nin başkenti Londra'da Başbakanlık Yatırım Ajansı
tarafından düzenlenen "Türkiye'nin Altyapısına Yatırım" başlıklı konferansa
katıldı. Yıldırım, Standard&Poors'un Türkiye'nin notunu artırmasıyla ilgili bir
soru üzerine, şunları kaydetti:
"Standard&Poors, yani standart kaldıkça fakirleşirsiniz. Onun için standart
kalmayacaksınız, gelişmeleri gözden kaçırmayacaksınız. Akılları başlarına gelmiş.
Ama daha çok çalışmaları lazım. Bu değerlendirme kuruluşlarının inandırıcı
olmaları için, küresel krizden sonra karizmaları çizildi. Bunlar çifte standardı
bırakıp, herkese doğru dürüst, düzgün not vereceklerse versinler."
Yıldırım ayrıca, Türkiye'nin notunun yükseltilmesinin "bir adım" olduğunu
ve göz ardı edilemeyeceğini belirtti. Ekonomi-siyaset ilişkisinin çok önemli
olduğunu vurgulayan Yıldırım, istikrarın ve güvenin neler getirdiğini Türkiye'nin
gördüğünü söyledi.
Güneydoğu Bölgesi'ne yönelik yatırımlara da değinen Yıldırım, "İnşallah
ülkemizi meşgul eden terör belasını da gündemden çıkarırsak, enerjimizi daha
fazla yatırıma, büyümeye, bölgesel refaha harcayacağız" diye konuştu. - ANKARA