S&P Türkiye'nin Notunu Artırdı

Son Güncelleme:

Bakan Binali Yıldırım, S&P'nin Türkiye'nin notunu artırmasıyla ilgili, "Standard&Poors, yani standart kaldıkça fakirleşirsiniz." dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali

Yıldırım, S&P'nin Türkiye'nin notunu artırmasıyla ilgili, "Standard&Poors, yani

standart kaldıkça fakirleşirsiniz. Onun için standart kalmayacaksınız,

gelişmeleri gözden kaçırmayacaksınız. Akılları başlarına gelmiş" dedi.


Bakan Yıldırım, İngiltere'nin başkenti Londra'da Başbakanlık Yatırım Ajansı

tarafından düzenlenen "Türkiye'nin Altyapısına Yatırım" başlıklı konferansa

katıldı. Yıldırım, Standard&Poors'un Türkiye'nin notunu artırmasıyla ilgili bir

soru üzerine, şunları kaydetti:


"Standard&Poors, yani standart kaldıkça fakirleşirsiniz. Onun için standart

kalmayacaksınız, gelişmeleri gözden kaçırmayacaksınız. Akılları başlarına gelmiş.

Ama daha çok çalışmaları lazım. Bu değerlendirme kuruluşlarının inandırıcı

olmaları için, küresel krizden sonra karizmaları çizildi. Bunlar çifte standardı

bırakıp, herkese doğru dürüst, düzgün not vereceklerse versinler."


Yıldırım ayrıca, Türkiye'nin notunun yükseltilmesinin "bir adım" olduğunu

ve göz ardı edilemeyeceğini belirtti. Ekonomi-siyaset ilişkisinin çok önemli

olduğunu vurgulayan Yıldırım, istikrarın ve güvenin neler getirdiğini Türkiye'nin

gördüğünü söyledi.


Güneydoğu Bölgesi'ne yönelik yatırımlara da değinen Yıldırım, "İnşallah

ülkemizi meşgul eden terör belasını da gündemden çıkarırsak, enerjimizi daha

fazla yatırıma, büyümeye, bölgesel refaha harcayacağız" diye konuştu. - ANKARA

Kaynak: AA