Beşiktaş "Derbi Orucu"Nu Bozdu

Son Güncelleme:

Spor Toto Süper Lig'in 6. haftasında konuk ettiği Fenerbahçe'yi 3-2 yenerek liderliğe yükselen Beşiktaş, ligde 938 gün sonra derbi kazandı.

Spor Toto Süper Lig'in 6. haftasında konuk ettiği Fenerbahçe'yi 3-2 yenerek liderliğe yükselen Beşiktaş, ligde 938 gün sonra derbi kazandı.


Atatürk Olimpiyat Stadı'nda oynanan derbide sarı-lacivertlileri Simon Kjaer'in kendi kalesine ve Mario Gomez'in (2) golleriyle 3-2 yenen siyah-beyazlılar, ligde 8 derbi aradan sonra güldü.


Beşiktaş, derbilerdeki son galibiyetini 2012-2013 sezonunda, BJK İnönü Stadı'ndaki son büyük maçta Fenerbahçe karşısında, Olcay Şahan'ın santrası bile yapılmayan son saniye golüyle yine 3-2'lik skorla almıştı.



Atatürk Olimpiyat Stadı'ndaki ilk derbi galibiyeti



Beşiktaş, Atatürk Olimpiyat Stadı'nda oynadığı beşinci derbi maçında ilk galibiyetini aldı.


Yeni stadı Vodafone Arena'nın yapımı nedeniyle 2013-2014 sezonundan bu yana iç saha maçlarını farklı yerlerde oynamak zorunda kalan siyah-beyazlılar, derbi maçları için tercih ettiği İkitelli'deki statta daha önce yaptığı 4 derbide bir beraberlik ve 3 yenilgi almıştı.


"Kara Kartallar", Fenerbahçe karşısında sahadan 3-2 galip ayrılarak Atatürk Olimpiyat Stadı'ndaki beşinci derbi maçında ilk galibiyetini elde etti.


Bu arada Beşiktaş, ev sahibi olarak Atatürk Olimpiyat Stadı'nda çıktığı 31. maçta 17. galibiyetine ulaştı. Siyah-beyazlılar, söz konusu maçların 8'inde berabere kaldı, 6'sında ise sahadan yenilgiyle ayrıldı.



4 derbi aradan sonra gol attı



Beşiktaş, derbilerde 4 maç aradan sonra gol attı.


Eski teknik direktörü Slaven Bilic yönetiminde 2014-2015 sezonunda oynadığı 4 derbi maçta da rakip fileleri havalandırmayı başaramayan Beşiktaş, Şenol Güneş yönetiminde çıktığı ilk derbi maçında 3 gol birden kaydetti.


Fenerbahçe karşısında 3 gol kaydeden Beşiktaş, ligdeki gol sayısını 16'ya yükseltti ve ligin en golcü takımı unvanını elinde tuttu.



3 derbi aradan sonra 11 kişi tamamladı



Ev sahipliği yaptığı son 3 derbide 4 kırmızı kart gören Beşiktaş, Fenerbahçe karşısında 3 derbi aradan sonra mücadeleyi 11 kişi tamamladı.


Atatürk Olimpiyat Stadı'nda çıktığı son 3 derbi mücadelesinde toplam 4 kırmızı kart gören siyah-beyazlılar, bu kötü istatistiğe Fenerbahçe karşısında son verdi.


Beşiktaş, son olarak 2013-2014 sezonunda Galatasaray'a 3-0 hükmen yenildiği maçta kırmızı kart görmemişti.



Özkahya'dan 3 sarı kart



Görev yaptığı son 3 maçta Beşiktaş'a 4 kırmızı kart gösteren hakem Halis Özkahya, Fenerbahçe karşısında siyah-beyazlı 3 futbolcuyu sarı kartla cezalandırdı.


Özkahya, karşılaşmanın ikinci yarısında Beşiktaşlı futbolcular Ersan Adem Gülüm, Oğuzhan Özyakup ve Necip Uysal'a sarı kart gösterdi.


Özkahya, siyah-beyazlıların geçen sezon Balıkesirspor'la 2-2 berabere kaldığı mücadelede Pedro Franco'ya, Torku Konyaspor'u deplasmanda 2-1 yendiği maçta Atiba Hutchinson'a ve 2013-2014 sezonunda Fenerbahçe ile 1-1 berabere biten karşılaşmada Ramon Motta ve İsmail Köybaşı'na kırmızı kart göstermişti.

Kaynak: AA