Endonezya Dışişleri Bakanı: "Türkiye'de Kayıp 16 Vatandaşımız Daha Var"

Son Güncelleme:

Endonezyalı yetkililer yaptkları açıklamada 16 Endonezyalının Suriye'ye geçmek isterken yakalandığını, kayıp olan diğer 16 kişinin ise IŞİD saflarına katılmak için Suriye sınırını geçmiş olabileceklerini açıkladı.

Endonezyalı yetkililer yaptkları açıklamada 16 Endonezyalının Suriye'ye geçmek isterken yakalandığını, kayıp olan diğer 16 kişinin ise IŞİD saflarına katılmak için Suriye sınırını geçmiş olabileceklerini açıkladı.


32 Endonezyalının akibeti hakkında bilgi veren Dışişleri Bakanı Retno Marsudi, açıklamasında çoğu kadın ve çocuklardan oluşan 16 Ebdonezyalının, Suriye sınırını geçmeye çalıştıkları şüphesiyle Türk yetkililer tarafından bu hafta tutuklandığını doğruladı.


Endonezya'nın Türkiye'ye soruşturma ile ilgili bir heyet göndereceğini belkirten, Marsudi, "Yakalanan 16 kişinin Suriye sınırını geçmeye çalıştıklarına dair bilgi aldık" dedi.


Yakalanan 16 Endonezyalı Gaziantep'teki geri gönderme merkezine getirilmişlerdi.


DİĞER 16 KİŞİ KAYIP


Marsudi diğer 16 kişilik Endonezyalı grubun tur grubundan ayrılarak kayıplara karıştığını ve henüz yerlerinin bilinmediğini ve bu grubun IŞİD saflarına katılmak için sınırı geçmeleri ihtimali bulunduğunu açıkladı. - İstanbul

Kaynak: DHA