İzmit Belediyesi 22 Bin 192 Öğrenciye Bisiklet Kullanmayı Öğretti
İzmit Belediyesi, "Haydi Çocuklar Bisikletle Okula" projesi kapsamında 2010 yılında 5.öğrendi.pistinde bisiklet eğitmeni Salih Korkmaz tarafından teorik ve pratik olarak eğitimden geçiriliyor.
İzmit Belediyesi, "Haydi Çocuklar Bisikletle Okula" projesi kapsamında 2010 yılında 5. sınıf öğrencilerine yönelik
başlatılan bisiklet eğitimleriyle şimdiye kadar 22 bin 192 öğrenci bisiklet kullanmayı
öğrendi. Okullardan otobüslerle alınan öğrenciler, belediyenin Yahya Kaptan Mahallesi'nde bulunan bisiklet eğitim
pistinde bisiklet eğitmeni Salih Korkmaz tarafından teorik ve pratik olarak eğitimden geçiriliyor. Bir çoğu ilk kez bisiklete binen öğrenciler, eğitimin sonunda belge alıyorlar. Yetkililer, sadece bu öğretim sezonunda 5233 öğrenciye bisiklet eğitimi verildiğini söylediler.
Eğitimleri tamamlayan öğrencilere önümüzdeki günlerde bisiklet dağıtılacak. İzmit Belediyesi tarafından geçtiğimiz yıl Türkiye'de ilk kez 5 bin 500 öğrenciye bisiklet dağıtılmıştı. Bu sene de 4 bin 850 orta okul 1. sınıf öğrencisine
bisiklet hediye edilecek. Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan'ın Türkiye'ye örnek olan ücretsiz bisiklet dağıtımıyla ilgili hazırlıklar da tamamlandı. İlgililer, öğrencilere dağıtılacak bisikletlerin hazır olduğunu ve önümüzdeki günlerden itibaren dağıtımın başlayacağını söylediler. Kasklarıyla birlikte verilecek bisikletlerin dağıtım işi okullar tatile girmeden önce tamamlanacak. - KOCAELİ