Türkiye ve Bae Arasında İmzalanan 'Medya ve İletişim Alanlarında İşbirliği Protokolü' Resmi Gazete'de Yayınlandı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı ile Birleşik Arap Emirlikleri Hükümeti (BAE) Medya Ofisi arasında 14 Şubat’ta imzalanan “Medya ve İletişim Alanlarında İş Birliği Protokolü”, Resmi Gazete’de yayınlandı. Süresi bir yıl olarak belirlenen protokolde, taraf ülkelerin birbirlerinin ekonomik, siyasi, kültürel ve sosyal hayatlarını daha yakından tanıması ve iletişim faaliyetleri hakkında görüş alışverişini sağlaması amacıyla her yıl karşılıklı ziyaretlerin teşvik edileceği belirtildi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı ile Birleşik Arap Emirlikleri Hükümeti (BAE) Medya Ofisi arasında 14 Şubat'ta imzalanan "Medya ve İletişim Alanlarında İş Birliği Protokolü", Resmi Gazete'de yayınlandı. Süresi bir yıl olarak belirlenen protokolde, taraf ülkelerin birbirlerinin ekonomik, siyasi, kültürel ve sosyal hayatlarını daha yakından tanıması ve iletişim faaliyetleri hakkında görüş alışverişini sağlaması amacıyla her yıl karşılıklı ziyaretlerin teşvik edileceği belirtildi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Hükümeti Medya Ofisi Başkanı Saeed Al Eter arasında 14 Şubat'ta imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Birleşik Arap Emirlikleri Hükümeti Arasında Medya ve İletişim Alanlarında İş Birliği Protokolü", Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından onaylanarak Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayınlandı.
Süresi 1 yıl olan söz konusu protokolde Türkiye ve BAE arasında dostane ilişkilerin artırılması, medya ve iletişim alanlarında ilişkilerin geliştirilmesinin hedeflendiği kaydedildi. Protokol şöyle:
"Taraflar, kamu iletişim ofisleri, Türkiye Cumhuriyeti İletişim Başkanlığı ile Birleşik Arap Emirlikleri Hükümeti Medya Ofisi arasında istişareleri ve iş birliğini destekleyeceklerdir.
Taraflar, birbirlerinin mevcut ekonomik, siyasi, kültürel ve sosyal hayatlarını daha yakından tanımayı ve iletişim faaliyetleri hakkında görüş alışverişini sağlamak amacıyla her yıl medya ve iletişim dünyasından temsilcilerin karşılıklı ziyaretlerini teşvik edecektir.
Taraflar, ülkelerinin medya mensupları ve kanaat önderlerinin periyodik olarak bir araya gelmesini sağlayacak ortak etkinlikler düzenleyecektir.
Taraflar, genç gazeteci ve medya mensupları ile teknik elemanlarına karşılıklı staj ve eğitim imkanları sağlanması yönünde girişimde bulunacaktır.
Taraflar, ülkelerinde mesleki çalışmalarını yürüten diğer ülkenin medya mensuplarına gerekli yardım ve kolaylığı sağlayacaktır.
İşbu Protokolün yürürlük süresi bir yıldır ve taraflardan biri bu protokolü feshetme niyetini diğerine protokolün sona ermesinden üç ay öncesinde diplomatik kanallardan yazılı olarak bildirmediği takdirde, birer yıllık sürelerle otomatik olarak yenilenir."