Bergüzar Eleştirilere Kulak Vermeli!

Son Güncelleme:

'Karadayı'da oynayan Lila Gürmen, dizide kızını canlandıran Bergüzar Korel'le ilgili açıklamalarda bulundu.

Oyuncu Lila Gürmen, atv'nin sevilen dizisi 'Karadayı'da, Bergüzar Korel'in canlandırdığı 'Hakime Feride' karakterinin annesi 'Kerime'yi canlandırıyor. Gürmen, uzun yıllar yurt dışında oyunculuk yaptıktan sonra üç yıl önce 'İzmir Çetesi' adlı dizi için Türkiye'ye döndü. Viyana Franz Schubert Konservatuvarı mezunu olan ve dört dil bilen Gürmen; eskrim, at binme ve yüzme gibi alanlarda da sertifikaya sahip. Türkiye'de rol aldığı üç dizide de hep anneyi oynadığı için yeteneklerini gösteremediğinden yakınan 46 yaşındaki Gürmen ile diziyi konuştuk...


'Karadayı'ya nasıl dahil oldunuz?


'İzmir Çetesi' ve 'Firar'da oynadıktan sonra Viyana'ya döndüm. Oradayken Ay Yapım'ın benimle görüşmek istediğini öğrendim. Senaryoyu okudum, beğendim. Öyle başladım, iyi de yapmışım.


ROLÜMÜ SEVİYORUM


Dizideki rolünüzü nasıl değerlendiriyorsunuz?


'Kerime'; sıcak, ailesine ve cumhuriyet ilkelerine bağlı 53 yaşında bir kadın. En büyük derdi; kızının çok çalıştığı için evlenip yuva kuramaması. Bu doğrultuda kızını, çok güvendiği savcıyla evlendirmek istiyor. Rolü inandırıcı kılmaya çalışıyorum. 'Kerime'yi seviyorum. Çok doğal oynamaya çalışıyorum. Aslında anne rolleri istemiyordum ama gelen anne rolleri arasında en iyisi buydu.


Neden istemiyorsunuz anne rollerini?


Türkiye'ye geldim; anne rolüyle başladım, anne rolüyle devam ediyorum. Hatta Viyana'da bir film yaptım; onda da muhafazakar bir anneyi canlandırdım. 'İzmir Çetesi'nde oynarken tanıştığım arkadaşım Ani İpekkaya bana, "Kendinden büyük rolleri kabul etme, üzerine yapışır" demişti. "Ben oyuncuyum, her şeyi oynarım; neden öyle gitsin?" dedim ama gerçekten de anne rolleri üstüme kaldı. Bundan rahatsızlık duymuyorum aslında ama oyuncu bir yere takılı kalmamalı. "Hep böyle mi devam edecek?" diye bunun endişesini yaşıyorum. 46 yaşındayım ve bu yaşımda anne oynarsam, 10 sene sonra ne oynayacağım? Anneanneyi oynayacağım sanırım!


Dizide en çok hangi oyuncuyu beğeniyorsunuz?


Kenan İmirzalıoğlu'nun kız kardeşini oynayan Elif Sönmez'i çok beğeniyorum. Kenan Bey'i çok beğeniyorum. Diziye başlamadan önce biraz araştırma yapmıştım, Kenan Bey için "Hep aynı rolleri oynuyor" demişlerdi. Onun 'Uzun Hikaye' filmini izledim; öldüm. O kadar çok beğendim ki, 'Böyle bir şey olamaz' dedim. Orada hayran oldum kendisine. Çok farklı oynamış. İlk defa Kenan Bey kendisini oynamış gibi geldi bana. Çünkü normalde çok güleryüzlü, çok tatlı, çok mütevazı, iyi biri.


ÇALIŞMAK İSTİYORUM


Kızınız rolündeki Bergüzar Korel için eleştiriler yapılıyor. Onun oyunculuğunu nasıl buluyorsunuz?


Bergüzar çok güzel bir kadın, çok da güzel oynuyor. Benim kimsenin oyunculuğunu değerlendirmem doğru olmaz ama eğer bir eleştiri varsa, buna kulak asılmalı. 'Neden böyle söylüyorlar?' diye üzerine gidilmeli. Ben doğruyu bulmak adına eleştirileri dinlemek gerektiğine inanıyorum. Bergüzar'la ilgili eleştirileri duyunca çok üzüldüm ama eleştiri bizi büyütür.


Başka projeleriniz olacak mı?


Çalışmayı çok seviyorum. Haftada iki gün çalışmak yetmiyor bana; tiyatro yapmak, Cemal Şan gibi önemli yönetmenlerin filmlerinde rol almak istiyorum.


ALMANYA'DA EGZOTİK BİR HAYATIM VARDI


Avusturya maceranız nasıl başladı?


Ben küçükken babamın işi dolayısıyla Almanya'ya gittik. Kuzey Almanya'da küçük bir adada büyüdüm ve hiç Türk yoktu orada. Türk işçilerinin problemlerini ben yaşamadım. Daha egzotik bir hayatım vardı. Türk arkadaşlarım fazla olmadı. Liseden sonra oyuncu olmaya karar verdim. Viyana'da Franz Schubert Konservatuvarı'nda okudum. Tiyatro tahsilimi orada yaptım. Sinema ve televizyon üzerine eğitimimi de Amerika'da aldım.


İnternette biraz araştırdım; dört dil bildiğinizi, at binme, yüzme ve eskrimde sertifikalarınızın olduğunu, flüt çaldığınızı öğrendim. Bir oyuncu olarak çok fazla donanıma sahipsiniz...


Evet. Eskrimi okulda öğrendik. Her tiyatro okulunda eskrim vardır. Atla küçük yaşlarda tanıştım. Ailem özen gösterdi; baleye, tenis kulübüne gönderdiler. Hepsinin tadını üç-beş sene aldım. Keşke bu yeteneklerimi gösterebileceğim bir rol gelse.


KADIN MÜCADELESİNİ ANLATMAK İSTİYORUM


Siz daha çok nasıl rollerde oynamak istiyorsunuz?


Kadın hikayeleri anlatan bir projede kadının mücadelesini, kişisel çatışmasını yansıtmak, o rolle savaşmak istiyorum. Anne rollerinde annenin en büyük derdi çocukları. Artık ben kendi dertlerimle uğraşacağım roller istiyorum.


Bazı oyuncular kendilerini izleyemez. Siz izliyor musunuz diziyi?


Dizinin hepsini izleyemedim ama evet, ben de kendimi izleyemem. Çok zorlanıyorum. Başka oluyor insan kendini ekranda görünce. Kimsenin dikkat etmediği şeylere takılıyorum, 'Elimi neden öyle koydum, bacağımı neden öyle yaptım?' diye diye rahatsız oluyorum. Çok detaycıyım.


Sabah : http://www.sabah.com.tr

Kaynak: Sabah.com.tr