Meclis İsrafın Önlenmesi ve Kaynakların Etkin Kullanımı Konusunda Çalışma Başlattı

Son Güncelleme:

-Türkiye Büyük Millet Meclisi, kaynakların etkili, ekonomik ve verimli olarak kullanılması ve israfın önlenmesi amacıyla bir çalışma başlattı.

- Türkiye Büyük Millet Meclisi, kaynakların etkili, ekonomik ve verimli olarak kullanılması ve israfın önlenmesi amacıyla bir çalışma başlattı.


TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı'ndan yapılan açıklamada, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun "Hesap verme sorumluluğu" başlığının ilgili maddesine dikkat çekilerek, "ülke varlıklarının kullanılmasında israftan kaçınılmasının milli ve manevi değerlerimiz açısından herkes için bir vatandaşlık görevi olduğuna" işaret edildi.


Meclis İdari Teşkilatı, tüm birimlerinin katılımı ile israfın önlenmesi ve kaynakların etkin kullanımı için uyulması gereken kuralları belirledi. Belirlenen kurallar tüm birimlere gönderilerek, personelin bu kurallara titizlikle uymaları istendi.


Meclis Başkanlığı'nın israf konusunda birimlerine, "Elektrik tüketiminde, su kullanımında, doğalgaz kullanımında ve işgücünün etkin kullanılması için" dikkat edilmesi uyarısında bulundu.

Kaynak: ANKA