İspanyol bankalarının, Avrupa Merkez Bankası'na
(AMB) olan borcunun son 1 yıl içinde yaklaşık 7 kat arttığı açıkladı.
İspanya Merkez Bankası'nın raporuna göre, geçtiğimiz Haziran ayı sonu
itibariyle İspanyol bankalarının AMB'ye olan borcunun 337 milyar 206 milyon avro
olduğu belirtildi. İstatistiklere bakıldığında, 1 yıl öncesine oranla 7 kat, 1 ay
öncesine oranla ise yüzde 17 daha fazla İspanyol bankalarının AMB'ye borçlandığı
görüldü. 2011 Haziran ayında İspanyol bankalarının AMB'ye olan borcunun 47 milyar
777 milyon avro olduğu hatırlatıldı.
Merkez Bankası'nın açıkladığı verilerde ayrıca, İspanyol bankalarının
AMB'den likidite talebinin bir ay öncesine göre Haziran ayında yüzde 12,43
arttığı kaydedildi.
Uzmanlar bunun altında yatan sebepleri, piyasalarda İspanya'ya olan güven
eksikliği ve İspanyol bankalarından sermaye çıkışı olarak sıralarken, İspanyol
bankalarının yeterince likidite bulundurmak için her geçen gün AMB'ye daha fazla
bağlı oldukları vurgulandı.
Muhabir: Şenhan Bolelli
Yayıncı: Hamdi Ateş - MADRID
Son Dakika › Ekonomi › İspanyol Bankalarının, Borcu 1 Yıl İçinde 7 Kat Arttı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.