Kapasite Kullanım Oranı Haziran'da Arttı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kapasite Kullanım Oranı Haziran'da Arttı

24.06.2015 14:47  Güncelleme: 15:10

İmalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı, Haziran ayında bir önceki aya göre 0,2 puan artarak %75,1 seviyesinde gerçekleşti.

İmalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı, Haziran ayında bir önceki aya göre 0,2 puan artarak yüzde 75,1 seviyesinde gerçekleşti.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Haziran 2015 'İmalat Sanayi Kapasite Kullanım Oranı'nı açıkladı. 2015 yılı Haziran ayında imalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı, bir önceki aya göre 0,2 puan artarak yüzde 75,1 seviyesinde gerçekleşti. 2015 yılı Haziran ayında imalat sanayinde faaliyet gösteren 2675 işyerine 'İktisadi Yönelim Anketi' formu gönderilmiş, 2 bin 230 katılımcıdan yanıt alındı. Tüm katılımcıların yanıtları ağırlıklı olarak toplulaştırıldı.

İmalat sanayi genelinde mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı bir önceki aya göre 0,1 puan azalarak yüzde 74,5 seviyesinde gerçekleşti.

2015 yılı Haziran ayında mal gruplarına göre kapasite kullanım oranları değerlendirildiğinde, bir önceki aya göre, dayanıklı tüketim malları ve dayanıksız tüketim mallarında artış görülürken, gıda ve içecekler, ara mallar ve yatırım mallarında azalış görüldü. - İSTANBUL

Kaynak: İHA

Son Dakika Ekonomi Kapasite Kullanım Oranı Haziran'da Arttı - Son Dakika


Advertisement