Kayıp Hafta Sonu, alkol bataklığında çırpınan, çırpındıkça daha da dibe batan bir adamın hikâyesi. Kardeşini atlatıp şehirde beş gün boyunca tek başına içki âlemine dalan Don Birnam'ın kişiliğinde, bağımlılığın getirdiği âcizliği ve bağımlının "gururunu" anlatıyor Charles Jackson. Sadece bir ayyaşın değil, "ideal" insanın da hazmetmekte zorlanacağı gerçeklerle yüzleşmesine, kimi zaman da yüzleşmemeyi tercih ederek kendini aldatmasına tanık oluyoruz bu cüretkâr ve dürüst romanda.
Yazarın en önemli eseri olarak görülen ve hayatından derin izler taşıyan Kayıp Hafta Sonu, yayımlanır yayımlanmaz büyük ilgi görmüş, aynı isimle beyazperdeye aktarılmıştı. Billy Wilder'ın yönettiği, Ray Milland ve Jane Wynman'ın başrollerde olduğu film, En iyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Erkek Oyuncu ve En İyi Uyarlama Senaryo dallarında dört Oscar kazanmıştı.
Kitabın yayımlandığı dönemde kendisi de alkolizmle ilgili bir kitabın, Yanardağın Altında'nın üstüne çalışmakta olan Malcolm Lowry, Kayıp Hafta Sonu'nu okuduktan sonra bu klasik eserini yazmakta zorlandığını itiraf etmişti. Jackson, şiirsel dili ve Shakespeare göndermeleriyle Kayıp Hafta Sonu'nda modern bir trajediye imza atıyor.
"Charles Jackson, De Quincey'den sonra bağımlılık literatürüne en çarpıcı hediyeyi verdi."
– The New York Times
"Öyle çarpıcı ve gerçekçi ki okurlar sonuna kadar koltuklarına mıhlanmış kalacaklar. (...) Bir gizem öyküsü, bir korku öyküsü, insanı harekete geçiren gücü gözler önüne seren bir öykü; korkuya, uçuruma yolculuk."
Son Dakika › Güncel › Charles Jackson'dan beyazperdede ölümsüzleşmiş modern bir trajedi - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?