Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir, yönetmeliğe göre, en geç 15 Mayıs'ta yayımlanması gereken 2012 Öğretmenlerin İl İçi Yer Değiştirme Kılavuzu'nun 18 Temmuz'da yayımlandığını hatırlatarak, "MEB kendi yönetmeliğine aykırı davrandı" dedi Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir, yönetmeliğe göre, en geç 15 Mayıs'ta yayımlanması gereken 2012 Öğretmenlerin İl İçi Yer Değiştirme Kılavuzu'nun 18 Temmuz'da yayımlandığını hatırlatarak, "MEB kendi yönetmeliğine aykırı davrandı" dedi.
Demir, yaptığı yazılı açıklamada, yönetmeliğe göre, il içi yer değiştirme isteğinde bulunacak öğretmenlerin başvurularıyla ilgili en geç 15 Mayıs'ta duyuru yapması gerektiğini belirtti. "Yönetmelik hükümleri açıkken MEB, kendi yönetmeliğini uygulamaktan aciz kalmış, 15 Mayıs'ta yayınlanması gereken İl İçi Yer Değiştirme Kılavuzu'nu 18 Temmuz tarihinde yayınlamıştır" diyen Demir, şunları ifade etti:
"Kılavuzda, "İl içi yer değiştirme başvuru döneminde öğretmenlerimizin yaz tatilinde olduğu göz önünde bulundurularak, çalıştığı il ya da ilçe dışında bulunan ve il içi yer değiştirmelere başvuran öğretmenler, kadrolarının bulunduğu okul müdürlüğünü iletişim araçlarıyla (e-posta, telefon, faks vb.) bilgilendirmek şartıyla başvurularının onaylanmasını sağlayabileceklerdir' denilmektedir. Ancak bu durum, yaz tatili nedeniyle şehir dışına çıkan öğretmenlerimizin başvurularında ciddi hukuki sorunlara yol açacaktır."
-"BİNLERCE SINIF ÖĞRETMENİ NORM DIŞI KALDI"-
Demir, kılavuza göre, norm kadro fazlası öğretmenlerin, üç yıllık çalışma süresini doldurmadan da yer değiştirme isteğinde bulunabileceklerini bildirdi. 4+4+4 eğitim sisteminin uygulamaya geçmesiyle çok sayıda öğretmenin norm kadro fazlası durumuna düştüğünü öne süren Demir, "MEB, okulların normlarını hala onaylamadığı için norm kadro fazlası durumuna düşen öğretmenlerin durumu belirsizdir. Dolayısıyla bu öğretmenler yer değiştirme isteğinde bulunamayacaktır. Binlerce sınıf öğretmeni norm dışı kalmıştır ve isteği dışı atamalar yapılarak emekliliğe zorlanmaktadır" dedi.
Eğitim-İş'in, hukuk dışı uygulamanın bertarafı ve yönetmeliğin amir hükümlerini ihlal ederek öğretmenleri "mağdur eden" sorumluların cezalandırılması için hukuki girişimleri yapacağını vurgulayan Demir, şunları ekledi:
"Kılavuzda, "Bulunduğu eğitim kurumunda çalışılması gereken en az 3 (üç) yıllık sürenin hesabında 15 Eylül, hizmet puanlarının hesabında da yer değiştirme başvurularının son günü esas alınır' hükmüne yer verilmiştir. MEB tarafından, "Öğretmenlerin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği, Taşra Teşkilatı Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği (Genel İdari Hizmetler, Yardımcı Hizmetler dahil), Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Atama ve yer Değiştirme Yönetmeliği'ne ilişkin eğitim sendikalarıyla yapılan toplantıda, öğretmenlerin özür grubu atamalarında 30 Eylül tarihinin baz alınması gerektiği konusunda mutabık kalınmıştı. Buna rağmen, tarih 15 Eylül olarak belirlenmiştir. Ancak, 2009 yılında öğretmen atamaları 14 Eylül 2009 tarihinde yapılmış, bu öğretmenlerin önemli bir bölümü 15 Eylül itibarıyla göreve başlayamamıştır. Üç yıllık çalışma süreleri 15 Eylül tarihinde dolmadığından, bu öğretmenler yer değiştirme isteğinde bulunamayacaktır." - Ankara
Son Dakika › Güncel › Eğitim İş: Meb Kendi Yönetmeliğine Aykırı Davrandı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.