Danimarka'nın Kopenhag kentinde başlatılan
çalışmalar olumlu sonuç verirse, dünyada ilk kez bir kentte sigara içenlerin
oranı en az seviyeye indirilecek. Kopenhag Belediyesi'nin 2025 yılına kadar
kentte sigara içenlerin oranını yüzde 4'e kadar indirmek için 10 milyon Danimarka
kronu (1 milyon 300 bin avro) kaynak ayırdığı açıklandı.
Belediye, başlattığı kampanyalar ile kentte sigara içen kimsenin kalmasını
istemiyor. Ancak bunun zor olduğunu açıklayan belediye görevlileri, kentte sigara
içenlerin oranını 2025 yılına kadar en düşük seviyeye çekmek için çalışmalar
başlatıldığını duyurdu. Kent içinde sigara içmeyen bir topluluk yaratmanın zor
olduğuna dikkati çeken yetkililer, ancak bu seviyeyi en aza indirmek için
çalışacaklarını bildirdi. Bu amaçla belediye, 10 milyon Danimarka kronu kaynak
ayrıldığını açıkladı.
Yürütülecek kampanya çerçevesinde 2025 yılına kadar sigara içen
Kopenhaglının bu alışkanlıklarından vazgeçmesinin amaçlandığı bildirilirken, bu
süre içinde sigaranın zararlarının daha fazla insana anlatılacağı, bırakmak
isteyenlere bu yönde ücretsiz danışmanlık hizmeti verileceği ve bu yönde
kampanyalar yürütüleceği belirtildi.
Kampanya içinde sigara içmenin yasaklanması fikrinin bulunmadığı, toplumu
bilinçlendirerek ve ücretsiz danışmanlık hizmeti vererek bu alışkanlıklardan
vazgeçmelerinin amaçlandığı bildirildi.
Nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Kopenhag'da bugün sigara içenlerin oranının
yüzde 21 olduğu bildirildi.
Muhabir: Stockholm
Yayıncı: Göksel Sözer - STOCKHOLM
Son Dakika › Güncel › Kopenhag, Dünyada Sigara İçilmeyen İlk Kent Olmak İstiyor - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.