Kopenhag, Dünyada Sigara İçilmeyen İlk Kent Olmak İstiyor - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kopenhag, Dünyada Sigara İçilmeyen İlk Kent Olmak İstiyor

Kopenhag, Dünyada Sigara İçilmeyen İlk Kent Olmak İstiyor
18.09.2012 11:18

Danimarka'nın Kopenhag kentinde başlatılan çalışmalar olumlu sonuç verirse, dünyada ilk kez bir kentte sigara içenlerin oranı en az seviyeye indirilecek.

Danimarka'nın Kopenhag kentinde başlatılan

çalışmalar olumlu sonuç verirse, dünyada ilk kez bir kentte sigara içenlerin

oranı en az seviyeye indirilecek. Kopenhag Belediyesi'nin 2025 yılına kadar

kentte sigara içenlerin oranını yüzde 4'e kadar indirmek için 10 milyon Danimarka

kronu (1 milyon 300 bin avro) kaynak ayırdığı açıklandı.

Belediye, başlattığı kampanyalar ile kentte sigara içen kimsenin kalmasını

istemiyor. Ancak bunun zor olduğunu açıklayan belediye görevlileri, kentte sigara

içenlerin oranını 2025 yılına kadar en düşük seviyeye çekmek için çalışmalar

başlatıldığını duyurdu. Kent içinde sigara içmeyen bir topluluk yaratmanın zor

olduğuna dikkati çeken yetkililer, ancak bu seviyeyi en aza indirmek için

çalışacaklarını bildirdi. Bu amaçla belediye, 10 milyon Danimarka kronu kaynak

ayrıldığını açıkladı.

Yürütülecek kampanya çerçevesinde 2025 yılına kadar sigara içen

Kopenhaglının bu alışkanlıklarından vazgeçmesinin amaçlandığı bildirilirken, bu

süre içinde sigaranın zararlarının daha fazla insana anlatılacağı, bırakmak

isteyenlere bu yönde ücretsiz danışmanlık hizmeti verileceği ve bu yönde

kampanyalar yürütüleceği belirtildi.

Kampanya içinde sigara içmenin yasaklanması fikrinin bulunmadığı, toplumu

bilinçlendirerek ve ücretsiz danışmanlık hizmeti vererek bu alışkanlıklardan

vazgeçmelerinin amaçlandığı bildirildi.

Nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Kopenhag'da bugün sigara içenlerin oranının

yüzde 21 olduğu bildirildi.

Muhabir: Stockholm

Yayıncı: Göksel Sözer - STOCKHOLM

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Kopenhag, Dünyada Sigara İçilmeyen İlk Kent Olmak İstiyor - Son Dakika


Advertisement