Arnavutluk'ta Soykırım Konferansı Düzenlendi

Son Güncelleme:

Arnavutluk'un Avrupa Konseyi dönem başkanlığı çerçevesinde, başkent Tiran'da "Soykırımı Hatırlıyoruz " adlı uluslararası konferans düzenlendi.

Arnavutluk'un Avrupa Konseyi dönem başkanlığı

çerçevesinde, başkent Tiran'da "Soykırımı Hatırlıyoruz " adlı uluslararası

konferans düzenlendi.


Tarih Müzesi'nde üç gün sürecek konferansa, Avrupa Konseyi İnsan Hakları

Temsilcisi Nils Muiznieks, Avrupa Konseyi üyesi olan ülkelerin temsilcileri,

Fransa'nın Yahudiler Komitesi temsilcileri, Arnavutluk din toplulukları

temsilcileri katıldı.


Başbakanı Sali Berişa, konferansın açılış töreninde, Arnavutluk, Fransa,

Hırvatistan, Belçika, İsviçre'den 14 vatandaşa, Yahudilere verdikleri destek için

sertifika dağıttı.


Berişa, yaptığı konuşmada, "Bu konferansın Avrupa Konseyi dönem

başkanlığımız sırasında düzenlenmesi çok önemlidir. Savaştan sonra Avrupa'nın en

demokratik kurumu olan Avrupa Konseyi, tüm Avrupa'da barış ve demokrasi değerleri

hakkında olağanüstü katkıda bulunmuştur. Avrupa Konseyi, soykırıma karşı

mücadelede kıtamızın gerçek şampiyonudur. Soykırım sırasında Arnavutluk'ta

bulunan Yahudileri savunan Arnavut halkı için gurur duyuyorum. Soykırım,

insanlığa büyük bir ders olarak hizmet etmelidir. Soykırıma karşı mücadeleye

hepimiz katılmalıyız. Soykırım deneyimi olmasaydı, NATO ve uluslararası

topluluğunun Bosna, Kosova ve Libya'da eylemlere girişmesi zor olurdu. Halen,

uluslararası topluluk, Suriye'deki katliamları kaygıyla izlemektedir. Bu

konferans, uygarlığın en zor dönemlerinde insanlık değerlerinin korunmasına

katkıda bulunan Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden vatandaşları onurlandırıyor"

ifadelerini kullandı.


Muhabir: Tiran


Yayıncı: Göksel Sözer - TIRAN

Kaynak: AA