Arnavutluk'ta komünist dönemde uzun yıllar hapis
yatan eski siyasi mahkumlardan 20'sinin açlık grevi sürüyor.
17. gününe giren greve katılanların sağlık durumunun giderek kötüleştiği,
mahkumlardan Gjergj Ndreca'nın bugün kendini benzin ile yaktığı belirtildi.
Ndreca'nın, diğer mahkumlar tarafından kurtarıldığı ve tedavi altına alındığı
bildirildi.
Bu arada Arnavutluk Parlamento binası önünde Eski Siyasi Mahkumlar Derneği
ve Sendikalar Konfederasyonu, mahkumların açlık grevine destek için gösteri
düzenledi.
Protestoya katılanlar, mahkumların taleplerine bir an önce cevap verilmesi,
aksi taktirde protestolara devam edeceklerini bildirdiler.
Eski siyasi mahkumlar, hapishanelerde geçirdikleri yıllar için hükümetin
vaat ettiği tazminatın verilmesini ve sosyal hayata entegre olmayı istiyor.
Muhabir: Tiran
Yayıncı: Göksel Sözer - TIRAN
Son Dakika › Güncel › Arnavutluk'ta Mahkumlar 17 Gündür Açlık Grevinde - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.