Balığın, kadınlarda depresyon riskini yüzde 25 azaltabileceği belirlendi.
Avustralya'daki Tazmanya Menzies Araştırma Enstitüsü'nden bilim adamlarının araştırması, haftada en az iki kez balık yemenin kadınları depresyondan koruyabileceğini gösterdi.
26-36 yaşındaki 1400'den fazla kadın ve erkeğin katıldığı, 5 yıl süren araştırma, omega-3 yağ asitleri bakımından zengin balığın kadınlık hormonları östrojen ve progesteron hormonlarıyla birleşerek beynin düzgün faaliyet göstermesini sağlayabildiğini ortaya koydu.
Balığın bu olumlu etkisinde erkeklerde rastlanmadı.
Araştırmanın sonuçları " American Journal of Epidemiology" dergisinde yayımlandı. - Ankara
Son Dakika › Güncel › Balık, Kadınlarda Depresyon Riskini Azaltabilir - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.