Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, basın mensuplarının gündeme dair sorularını yanıtladı. Gül, ABD ve Suriye arasında Suriye'deki kimyasal silahların temizlenmesi konusunda anlaşmaya varmalarını değerlendirerek; "Bundan bizim memnun olmamız gerekir. Çünkü kimyasal silahlar bizim komşumuz bir ülkede. Bin ton civarında kimyasal silah olduğu söyleniyor. Bunların Suriye'den tamamen temizlenmesine en çok biz seviniriz. Onun için bunu desteklemek lazım. Destekliyoruz da. Bu işin bir safhası, işin bir de ikinci bir safhası var. O da şu; 'kimyasal silah kullanılmamış olsaydı Suriye'de hiç bir problem yok muydu?' gibi bir tavır içersine asla girmemek gerekir. Bir taraftan kimyasal silahların kesinkez tamamen Suriye'den çıkartılacak şekilde, gayet ciddi, kararlı çalışma yapılırken, diğer taraftan da esas daha büyük sorunun çözümü içinde çok güçlü bir politik kararlılığın olması şarttır" diye konuştu.
"GÜVENLİK KONSEYİ'NDE TASARILARIN NASIL ÇIKTIĞINI BİLİYORSUNUZ"
Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande'ın BM Güvenlik Konseyi'nde bir Suriye tasarısı getireceklerini açıklamasını da yorumlayan Gül şunları söyledi; "Fransa'nın getireceği bir Suriye tasarısının BM Güvenlik Konseyi'nde oylanacağı Biliyorsunuz BM Güvenlik Konseyi'ndeki tasarıların nasıl çıktığını. Çok büyük perde arkası pazarlıklar vardır. Her kelime, cümle üzerine çok titiz, herkesin ayrı ayrı kaygılarını gidecerek yazılımlar söz konusudur. Dolayısıyla bunlar çıkmadan bir şey söylemek mümkün değil, biz de BM Güvenlik Konseyi'nde daimi üye değiliz. Biz bir komşu ülke olarak, olup bitenden en çok biz etkilendiğimiz için şüphesiz ki, Güvenlik Konseyi'nin bizi çok ciddi bir şekilde dinlemesi gerekir."
Son Dakika › Güncel › Cumhurbaşkanı Gül: Suriye'den Tamamen Temizlenmesine En Çok Biz Seviniriz - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.