
Hamburg Eyaleti Başbakanı ve Belediye Başkanı
Olaf Scholz, İslami Kültür Merkezleri Birliği'ne (VIKZ) bağlı Ulu Cami derneğinin
iftar yemeğine katıldı.
Scholz, çok sayıda politikacı, iş adamı, dernek ve kilise temsilcisinin de
katıldığı iftar yemeğinde yaptığı konuşmada, inançlı Müslümanların yaşamını
şekillendiren Ramazan ayının bir parçasına iştirak etmekten dolayı büyük mutluluk
duyduğunu ifade etti.
VIKZ Kuzey Almanya Cemaatleri Başkanı Hayri Ergin de konuşmasında, Scholz'un
iftar yemeğine katılmasının, Müslümanlara karşı ön yargıların ve korkuların
arttığı bir dönemde sergilenen onurlu bir davranış olduğunu söyledi.
Hamburg eyalet hükümetinin, Müslümanların yasal açıdan diğer dini
cemaatlerle eşit haklara sahip olması amacıyla hazırladığı "Devlet Anlaşması"nı
da takdir eden Ergin, "Bu anlaşma bize ve gelecek kuşaklarımıza hukuki güvence ve
saydamlık kazandıracaktır" diye konuştu.
VIKZ'nin çalışmaları hakkında da bilgi veren Ergin, iftar yemeğine davet
edilen misafirleriyle olan işbirliğinden de övgüyle söz etti.
Öte yandan, yazılı bir açıklama yapan Avrupa Batı Trakya Türk Federasyonu
(ABTTF) Başkanı Halit Habipoğlu da, "Devlet Anlaşması"nı takdir ettiğini
belirtti.
Habipoğlu açıklamasında, bu anlaşmanın Müslümanlara yeni haklar getirmemekle
birlikte Müslümanların Alman toplumuna ait olduğunun kabul edilmesi açısından
önemli olduğuna vurgu yaparak, "Hamburg eyaletinin Almanya'daki diğer eyaletlere
örnek oluşturmasını isteriz" ifadesini kullandı.
Muhabir: Evren Aydemir
Yayıncı: Hüseyin Köşger - BERLIN
Son Dakika › Güncel › Hamburg Eyaleti Başbakanı Scholz, Ulu Cami Derneğinin İftar Yemeğine Katıldı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.