İstanbul ile Rio de Janerio Arasında "Kardeş Şehir Protokolü" Yenilendi - Son Dakika
Son Dakika Logo

İstanbul ile Rio de Janerio Arasında "Kardeş Şehir Protokolü" Yenilendi

19.06.2012 14:29

İstanbul ile Rio de Janerio arasındaki "Kardeş Şehir Protokolü" yenilendi.

İstanbul ile Rio de Janerio arasındaki "Kardeş Şehir Protokolü" yenilendi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, "Rio+20 Belediye Başkanları Zirvesi ve BM Sürdürülebilir Konferansı"na katılmak üzere Brezilya'da bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın dün gerçekleştirilen "Kardeş Şehir Protokolü Yenileme Töreni"ne katıldığı bildirildi.

Açıklamada, ilk olarak 1965 yılında kardeş şehir olan İstanbul ile Rio de Janerio arasında imzalanan protokolle, iki şehir arasındaki ilişkilerin daha da güçleneceği belirtildi.

Topbaş'ın törende, BM nezdinde yaptığı temasları anlattığı ifade edilen açıklamada, BM Genel Sekreteri Ban ki-Mun ile müspet görüşmeler içinde olduklarını, ki-Mun'un Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Birliği'nden

(UCLG) "küresel müttefik" olarak övgüyle söz ettiğini aktardığı kaydedildi.

Açıklamada, Rio de Janeiro Belediye Başkanı Eduardo Paes'in de "Yerel yönetimler olarak hükümetlerden daha fazla iş yapabiliriz, bizim gücümüz var. Sizin liderliğinizi ve atak diplomasinizi destekliyoruz" şeklindeki ifadelerini yer verildi.

Muhabir: Lale Bildirici/ Nurhan Çorlu

Yayıncı: Sabri Çelebioğlu - İSTANBUL

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel İstanbul ile Rio de Janerio Arasında 'Kardeş Şehir Protokolü' Yenilendi - Son Dakika


Advertisement