İspanya Başbakanı Mariano Rajoy, 23 Ocak
tarihinde Katalan parlamentosu tarafından kabul edilen ve Katalanların kendi
geleceklerine karar verme hakkını içeren "egemenlik deklarasyonu" adlı metin
için "hiçbir işe yaramaz" yorumunda bulundu.
Resmi ziyaret için Peru'da bulunan Rajoy, burada düzenlenen bir basın
toplantısında, Katalonya'daki gelişmelerle ilgili sorulara da cevap verdi.
Katalan parlamentosunda kabul edilen metnin "anayasa ruhu taşımadığını"
ifade eden Rajoy, "Hükümet olarak, diyalog ve birlikte yaşamda ısrarcı olmaya
devam edeceğiz ve sorumluluğumuzu yerine getirip yasaları uygulayacağız.
İspanyollar bizi bunun için seçtiler" değerlendirmesini yaptı.
"Hükümet olarak her zaman yasaları uygulayacağız" diyen İspanya Başbakanı,
Katalan parlamentosunda kabul edilen metne karşı hukuki bir girişimde bulunulup
bulunulmaması hususunda, devlet avukatlığı kurumunun inceleme başlatacağını
kaydetti. İspanya'da, hükümet adına Anayasa Mahkemesi'ne dava açma yetkisi,
devlet avukatlığı adlı kurumda bulunuyor.
Öte yandan Katalonya özerk yönetim hükümeti sözcüsü Francesc Homs, "Olası
bir referandum sonucunun hukuki olarak hiçbir yaptırımı olmasa da siyasi açıdan
elbette bir sonucu olacaktır" dedi.
Muhabir: Şenhan Bolelli
Yayıncı: Göksel Sözer - MADRID
Son Dakika › Güncel › Katalonya'daki Bağımsızlık Tartışmaları - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.