Muğla'nın Ortaca İlçesi'nde 1980'li yıllarda Belediye Başkanlığı yapan Halil İbrahim Tolga döneminde, park, bahçe ve caddelere dikilen zeytin ağaçlarından toplanan zeytinlerden elde edilen yağlarla belediyenin ihtiyacı karşılanırken bir kısmı da ihtiyaç sahiplerine veriliyor. Yaklaşık 15 yıldır devam eden uygulama kapsamında bu yıl da zeytin hasadına başlandı.Ortaca İlçesi'nin 1980'li yıllarda Belediye Başkanlığı'nı yapan ve bir süre önce hayatını kaybeden Halil İbrahim Tolga'nın çalışmaları meyvesini vermeye devam ediyor. Yıllar önce Başkan Tolga'nın talimatıyla ilçedeki, park, bahçe ve sokaklardaki uygun alanlara dikilen zeytin ağaçlarından belediye ekiplerine yaklaşık 15 yıldır toplanan zeytinlerden elde edilen yağların bir kısmı belediye tesislerinde kullanılırken, bir kısmı da ihtiyaç sahibi ailelere veriliyor.
İLÇEDE HASAT ZAMANI
Bu yılki zeytin hasadının başladığını dile getiren Ortaca Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Fahrettin Külahlı, 'Eski Belediye Başkanlarımızdan merhum Halil İbrahim Tolga döneminde dikilen zeytin ağaçlarımızdan toplamış olduğumuz zeytinlerden elde ettiğimiz yağı belediyemizin sosyal tesislerinde kendi ihtiyacımız için kullanıyoruz. Aynı zamanda ilçemizde ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza da talepleri doğrultusunda yağ veriyoruz. Bölgemizde bu yıl zeytin verimli. Park, bahçe ve sokaklarda bulunan zeytin ağaçlarımızdan ilk hasatta 600 kilogramın üzerinde zeytin topladık. İkinci hasatta da bir o kadar zeytin olduğunu tahmin ediyoruz. Bunların toplamında 300 kilograma yakın yağ elde edeceğizö dedi.
Son Dakika › Güncel › Ortaca Belediyenin Yağ İhtiyacı Sokaktaki Ağaçlardan Karşılanıyor - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.