Edirne'de, Dünya Otizm Farkındalık ayı dolayısıyla bisiklet turu düzenlendi.
Etkinlik kapsamında yaklaşık 50 bisikletli, Selimiye Camisi'nden, Edirne Kent Ormanı'na kadar pedal çevirdi.
Edirne Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan, gazetecilere yaptığı açıklamada, Birleşmiş Milletler'in 2008'de, nisan ayını "Otizm Farkındalık ayı" ilan ettiğini anımsattı.
Otizmin dünya genelinde son 5 yılda önemli derecede arttığını vurgulayan Özcan, şöyle konuştu:
"Her 88 bireyden biri otizmli. Hastalığın küçük yaşlarda keşfedilmesi lazım. Otizmli çocukların toplumla entegrasyonu çok önemli. Bu konuda Edirne olarak iyi durumda olduğumuzu düşünüyoruz. Kaynaştırma eğitimlerine önem verdik. Bu yılın başında Lalaşahin Paşa Ortaokulu'nda kaynaştırma sınıfı açtık. Sınıfların sayısını arttıracağız."
Özcan, bisiklet turuyla otizme dikkat çekmek istediklerini kaydetti. - Edirne
Son Dakika › Güncel › Otizmde Farkındalık İçin Pedal Çevirdiler - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.