Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) yapılan bir araştırmada yağ açısından zengin bir beslenme tarzının, spermin kalitesini etkileyebileceği belirlendi.
Human Reproduction dergisinde yayımlanan araştırmada yağlı beslenme ve sperm kalitesi arasındaki ilişkinin aynı zamanda kalp-damar hastalıkları açısından risk faktörü olduğu bilinen şarküteri, cips, hamur işi, kırmızı et, tereyağı, palmiye yağı gibi doymuş yağ tüketimine geniş ölçüde bağlı olduğuna işaret edildi.
ABD'de 2006 ve 2010 yılları arasında deneklerin beslenme alışkanlıkları incelenerek ve sperm tahlilleri yapılarak yürütülen araştırmada ayrıca balık ve bazı bitkisel yağlarda bolca bulunan omega-3 yağ asitlerini daha fazla tüketen erkeklerin, bunları daha az yiyen erkeklere oranla daha sağlıklı sperme sahip oldukları görüldü.
Araştırmanın başında yer alan Profesör Jill Attaman, erkeklerin beslenmelerini, doymuş yağ açısından azaltıp, omega-3 tüketimini artırmaları durumunda bunun sadece sağlıklarını düzeltmekle kalmayıp üreme sağlıklarını da olumlu etkileyeceğinin altını çizdi.
Araştırmada doymuş yağları daha çok yiyen erkeklerin, bunu daha az tüketen erkeklere göre yüzde 35 daha az sperm sayısına ve yüzde 38 daha düşük sperm konsantrasyonuna sahip oldukları tespit edildi.
Son Dakika › Sağlık › Bu Yiyecekler Sperm Düşmanı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.