Mahmut Saral - - Oyun firmaları, beğenilen oyun serilerini devam ettirmeyi sürdürüyor. Öyle ki, artık "her yıla bir yeni oyun" düşüncesinin yerini "her 6 aya bir oyun" mantığı da alabilir. Bu konuda yayıncı firmaların birçok açıklaması bulunuyor. Tabii burada geliştiriciler ve oyuncular zor durumda kalabiliyor. Çünkü azalan gelişim süreçleri, oyunların istenen detay ve yenilik düzeylerinden uzak kalmasına sebebiyet verebiliyor. Ama hep diyoruz ya, artık tüketim daha bir hızlandı, insanlar daha bir doyumsuz. Kaliteyi arayan sabırlı insanların sayısı azalırken, sürekli yeni ürünlerin gelmesini bekleyenler de artıyor. Asıl sorulması gereken ise, bu "yeni" ürünlerde "ne kadar yeniliğin" olduğu belki de...
Need for Speed'i bu kez hayaletler sardı
Need for Speed, yaklaşık 20 yıldır hayatımızda olan bir seri. Bugüne kadar birçok farklı stüdyo tarafından, birçok farklı NFS oyunu geliştirildi. Şahsen favorilerim olarak Need for Speed 2 Special Edition ve Need for Speed Underground 1'i gösterebilirim. Bu iki oyun çok önemli. Özellikle de Underground, heyecanı bitmek üzere olan bir seriyi yeniden dirilten ve tekrar milyonlar satmasını sağlayan adımdı. Underground'un üzerinden bile 10 yılı aşkın süre geçti ve evet, NFS serisinde yine bir heyecan kaybı söz konusu. Son yıllarda Most Wanted'tan tutun da Hot Pursuit'e kadar birçok dikkat çekici üyesinin devam oyunları gelse de, heyecan düzeyi düşüyor, bu bir gerçek. En yeni NFS üyesi Rivals da bu düşüşü önlemekte zorlanacak gibi görünüyor.
Rivals, PC ve eski nesil konsolların yanında yeni nesil PS4 ve Xbox One konsolları için geliştirilen ilk NFS üyesi. Geliştirici koltuğunda bu defa Ghost Games oturuyor, ki bu stüdyo, EA'in yakın zamanda kurduğu ve Frostbite motorunun kullanılarak oyun geliştirilmesini istediği bir stüdyo. Ekipte daha önce Forza Horizon, Need for Speed: The Run, Project Gotham Racing ve RACE Pro gibi oyunlarda çalışmış kişiler de bulunuyor. Hal böyle olunca, yeni oyunu beklememek için hiçbir sebep de kalmıyordu.
Tarafını seç, nasılsa kaza yapacaksın...
Rivals'da iki seçenek sunuluyor size. ya bir yarışçı olacaksınız, ya da bir polis. Her iki seçenekte de doğal olarak araba kullanıyorsunuz, ama kaçan ve kovalanan rolleri değişiyor. Önümüzde kocaman bir harita var. Eğer bir yarışçı olursanız, klasik olarak yarışlara katılıyor, zamana karşı yarışıyor, bazen de polislerden kaçarak kurtulmaya çalışıyorsunuz. Ne kadar çok yarış kazanır, polisleri ne kadar çok peşinizden koşturur ve bezdirirseniz, o kadar çok puan alıyorsunuz, ama bir yandan da polisler daha fazla aramaya başlıyor sizi.
#Sayfa#
Bu, aslında iyi bir şey ve heyecanı oluşturan kilit noktalardan biri. Elde ettiğiniz puanları, haritada yer alan güvenli noktalara giderek hesabınıza kayıt ettirmeniz gerekiyor, çünkü puanlar üzerinizdeyken polisler sizi kıstırırsa, tüm puanlarınız da uçup gidebilir. Böylelikle arabanız için yeni parçalar alamazsınız, yeni bir araba satın almayı da aklınızdan geçiremezsiniz. Bu arada, modifiye konusunda Rivals'ın çok geniş bir yelpaze sunmadığını söylemek istiyorum. Modifiye çılgınları için üzücü bir haber bu.
Diyelim ki polis olmayı seçtiniz. Bu kez de yarışçıları kovalamaya başlıyorsunuz. Burada da en çok kovalananı aramanız sizin için daha iyi olacaktır, çünkü daha kolay yükselme şansınız olacaktır. Tabii yine de ufak balıkları ihmal etmemek gerek. Yarışçı ve polis tarafında farklı arabaları kontrol ettiğinizi de ekleyelim (araç çeşidi pek fazla olmasa da).
Yine oyun esnasında, eğer internete de bağlıysanız, haritada diğer gerçek oyuncular tarafından kontrol edilen arabalarla karşılaşmanız ve onlarla da mücadeleye girişmeniz olası. AllDrive ismi verilen sistem sayesinde single player ve multiplayer oyun modları arasındaki çizgi de bir nevi kalkmış oluyor ve duruma göre oyun modunu anında değiştirmenize imkan tanınıyor.
Frostbite 3 iyi ama...
Oyunda DICE'ın hazırladığı ve an itibarıyla en gelişmiş oyun motorlarından biri olan Frostbite 3 kullanılıyor. Battlefield 4'teki görsel kalite çok üst düzeydeydi, ancak aynı etki Rivals'ta sağlanamamış. Araba modellemeleri ve çevre detayları genel olarak iyi. Yine Frostbite'ın göstergesi olarak ışık ve gölge efektlerindeki keskinlikler, renk tonlarının tokluğu da gözlerden kaçmıyor, ancak objelere yaklaştığınızda kaplama detaylarının düşüklüğü hayal kırıklığı yaratabiliyor. Ek olarak, fizikler konusunda da pek bir şey yok. Tamam, arcade bir yarış oyunu bu, ancak yine de kırılıp dökülme, parçalanma ve kaza fizikleri üzerine detaylı çalışmalar yapılmalıydı.
İşitsel tarafa geldiğimizde ise, genel olarak araba, ortam sesleri ve müziklerin başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Yine de Underground serisindeki müziklerden sonra NFS'de aynı tadı hala alamadığımı söylemem gerekiyor.
Aksaray'a gider mi?
Son sözlere gelecek olursak Rivals, arcade tarzı yarış oyunları sevenler için dikkat çekici bir ürün. Hele sıkı bir NFS hayranıysanız zaten alıp oynamışsınızdır bile. Yarışçı ve polis olarak 2 farklı senaryo modu oynadığınızda bu sizi bayağı bir oyalayacaktır, ancak sokak yarışları ve modifiye çılgınlığıyla geçen günlerimizi de özletecektir doğrusu. Bu yıl çok daha iyi bir NFS oyunu bekliyoruz.
Mahmut Saral - Teknokulis : http://www.teknokulis.com
Son Dakika › Teknoloji › Need For Speed Rivals (Ps3) - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?