Hatay'da Meyve Ağaçları Erken Çiçek Açtı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Hatay'da Meyve Ağaçları Erken Çiçek Açtı

01.11.2025 11:09

Sıcak hava nedeniyle Hatay'da meyve ağaçları, mevsim normallerinin dışına çıkarak çiçek açtı.

HAVA sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği Hatay'da bazı meyve ağaçlarının erken çiçek açtığı görüldü.

Hatay'ın Samandağ Kapısuyu Mahallesi'nde bir bahçede yer alan yenidünya (Malta eriği), erik, mandalina ve elma ağaçlarının kasım ayında çiçek açması görenlerin dikkatini çekti. Hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde devam etmesi nedeniyle meyve ağaçlarının erken çiçek açtığını belirten bahçe sahibi Mehmet Yüksel, "Yaşım 50, bugüne kadar böyle bir olaya tanık olmadım. Evimin bahçesindeki yenidünya ağacının bu mevsimde çiçek açmasına alışmıştık ama bu yıl farklı bir durum yaşandı. Erik, mandalina ve elma ağaçları da aynı anda çiçek açtı. Hava koşullarının bu ağaçları yanılttığını düşünüyorum. Bu durum yaz döneminde meyve vermemelerine ya da verse bile kalitesinin düşük olmasına yol açabilir" diye konuştu. rse bile kalitesinin düşük olmasına yol açabilir" diye konuştu.

Haber-Kamera: Alican GÜMÜŞ/HATAY,

Kaynak: DHA

Son Dakika Yaşam Hatay'da Meyve Ağaçları Erken Çiçek Açtı - Son Dakika


Advertisement