Eşini Kaybeden ve 8 Çocuğa Bakan Babanın Çaresizlik Gözyaşları - Son Dakika
Son Dakika Logo

Eşini Kaybeden ve 8 Çocuğa Bakan Babanın Çaresizlik Gözyaşları

16.12.2017 12:07

Eşini kaybeden ve 8 çocuğa bakan babanın çaresizlik gözyaşları Esad zulmü onları dilenecek hale getirtti Vatandaşların yardımları ile 4 yıldır ayakta durmaya çalışıyorlarESKİŞEHİR - Suriye'deki zulümden kaçarak Eskişehir'e yerleşen Talip İsmail, 8 çocuğu ile birlikte yaşadıklarını...

Eşini kaybeden ve 8 çocuğa bakan babanın çaresizlik gözyaşları

Esad zulmü onları dilenecek hale getirtti

Vatandaşların yardımları ile 4 yıldır ayakta durmaya çalışıyorlar

ESKİŞEHİR - Suriye'deki zulümden kaçarak Eskişehir'e yerleşen Talip İsmail, 8 çocuğu ile birlikte yaşadıklarını anlatırken gözyaşlarını tutamadı.

Her şey Esad zulmünün Suriye'de kendisini göstermesiyle başladı. Akrabaları gözlerinin önünde katledilen aile, milyonlarca vatandaşları gibi kendilerine dost olarak gördükleri Türkiye'ye sığındı. İlk önceleri sığınmacılar için hazırlanan kamplarda kalan aile, annelerinin kalp hastalığı sebebiyle Eskişehir'e yeniden göç etti. Eskişehir'de eşyasız ve eski bir evi kiralayan aile, annelerinin iyi olması için yeni bir mücadeleye daha girişti. Doktorların kalbin üst bölgesinde büyüme tespit etmesi üzerine ise, aileye ameliyatın gerekli olduğu söylendi. Talihsiz kadın ameliyattan korkarak, evine geri döndü. Geçtiğimiz ay içerisinde rahatsızlanan anne, 8 çocuğunu arkada bırakarak hayatını kaybetti. Bu sırada aile dilencilik yapacak kadar fakirleşti. Çevrede yaşayan vatandaşların durumu fark etmesi üzerine, aileye yiyecek ve biraz da eşya yardımında bulunuldu. Evin erkek çocukları ise çöplerden kağıt toplayarak kardeşlerine bakmaya çalışıyor. Hayat arkadaşının ölmesinden çok etkilenen evin aile babası Talip İsmail ise, yaşadıklarını anlatırken gözyaşlarını tutamıyor. Acılı baba eski neşeli günleri ile şimdileri kıyaslayarak, durumun çok zor olduğunu ve dayanamadığını ağlayarak anlatıyor.

"Allah bu milletten de razı olsun"

Aslında 10 çocuğu bulanan İsmail Talip, bir kızını Suriye'de, diğerini ise Aksaray'da evlendirdi. Kalan 8 çocuğu ile yaşadıklarını anlatan acılı baba, "Büyük kızım Suriye'de. Onun da çocuğu benim yanımda. 13 yaşına girdi. 3 oğlum, 7 de kızım var. Sanıyorum 3 yıl oldu buraya geleli. Çocuklar önceden tarlada patates işi çalışırlardı. Annelerine meyve suları alıp getirirlerdi. Portakal alırlardı. Anneleri hastaydı, ona bakarlardı. Millet de bize yardım ederdi, Allah bu milletten de razı olsun. Allah kimseye dert vermesin. Antep'de kalırken eşimi çok doktorlara götürdük. Kalp başı çürümüştü. Daha sonra Eskişehir'de doktorlara getirdik ve kalbi büyük dediler. O yüzden de eşim öldü. Doktorlar, 'Niye ameliyat ettirmedin?' diye sordu. 'Valla zorlamadım' dedim, kendisi canına kıymadı, 'Çocuklarımı koklarım' dedi. Ölüm de Allah'ın emridir, elimizden bir şey gelmiyor" dedi.

"Ayrılık da zordur insana"

Yaşadıklarına zor dayandığını ağlayarak anlatan İsmail, "Tarlada işlerin 2 aydır durduğunu ve vatandaşların kendilerine yardım ettiğini dile getiren İsmail, "Burada tek odada çocuklarım ile birlikte yatıyorum. Yavrularım kokuma yatıyor. Ben olmasam rezil ve heder olurlar. Ana gitti, baba kaldı. Artık analık da babalık da ben yapacağım. Dünya fanidir, kimseye kalmaz be yapalım. Sabah yine ağlıyorum, akşam ağlıyorum. Mezara gidecektim, gidemedim. Yarın sabah gideceğim. Ne yapacağım? Ayrılık da zordur insana. Çok zor, çekemiyor insan" diye konuştu.

Kaynak: İHA

Son Dakika Genel Eşini Kaybeden ve 8 Çocuğa Bakan Babanın Çaresizlik Gözyaşları - Son Dakika


Advertisement